Regnig söndag

Är det inte ganska typiskt för söndagar? Grått, kyligt och regnigt. Inget negativt med det dock, jag tycker det bara är mysigt och lite skönt! 
 
Jag har varit ute och fixat stallet samt tömkört Leon efter frukosten. Leon har blivit tömkörd två gånger på ridbanan tidigare denna vecka, så idag valde jag att göra ett miljöbyte. Jag tog ner honom i en av sommarhagarna (den dom inte går i nu då såklart) och tömkörde honom där. Det är superbra träning för honom (och såklart roligare) att jobbas i olika miljöer och på olika underlag. En bra förberedelse för att kunna rida ut på honom så småningom! Leon var taggad idag, tripppade på tårna från stallet. Jag vet inte om han trodde att han skulle få släppas eller om han tyckte det skulle bli roligt att aktiveras - jag hoppas på det sista. Hur som helst stod han snällt när jag spände fast tömmarna och spände gjorden. Så fort jag backade undan och visade att han kunde gå ut på volten blev det full fart på Leon, som nog trodde att han kunde springa fritt. Han galopperade ett halvt varv, tvärnitade, hoppade rakt upp i luften, stegrade säkert fem gånger och gjorde minst sagt roliga krumsprång. Det enda jag kunde göra var att ta i yttertömmen (så att han inte kom mot mig), ptrooa och försöka hålla mig ur vägen. Sedan förstod han att han inte alls var fri och travade framåt på volten. Tokhästen! Jag stannade honom och gick fram för att fixa yttertömmen som åkt upp på ryggen - den ska ju ligga bakom rumpan på bakbenen. Nytt försök framåt igen och det gick bra! Sedan skötte han sig resten av passet. Åh, han var sååå fin! Han visade verkligen sina kvaliteter idag. Kanske lite för fin till och med, eftersom han bara är 3. Det var så himla synd att Erica inte var med och fotade och filmade, för jäklar vad snygg han var. Jag hade gärnat velat visa er! Hur som helst så kan jag lova er att den här lilla killen kan bli riktigt riktigt stor. Jag är så så glad som fick köpa honom. Världens bästa bebis ♥
 
Nu ska jag åka och äta med mamma, pappa och Annika. Vi ska till Skärså, en fiskrestaurang. Dock äter inte jag fisk men dom brukar alltid ha någon annan mumsig rätt som jag kan äta! Sen när vi kommer hem igen ska jag tillbaka ut till stallet. Frolle ska eventuellt laserbehandlas och jag ska även rida Buttler igen. 
 
 
Kolla vilken mysig bild jag fick på Leon igår kväll. Så söt! Fler bilder kommer komma upp så småningom, håll utkik! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hej! Jag heter Pernilla Hägglund, är född 1996 och bor tillsammans med min pojkvän i Stockholm men kommer egentligen från Hudiksvall. Jag är diplomerad hästskötare och jobbar just nu på Stall Reje i Knivsta där jag också har min egna häst, fyraåriga Sir Leon. Här får ni läsa om mig, min häst och min vardag som hästskötare. Välkommen!
|