Torsdag

Hallå på er! Torsdag idag och jag har jobbat på i stallet hela dagen. Det är mindre än en vecka kvar till skolstarten så jag antar att jag börjat få lite panik för att det är en del jag vill ha gjort innan. Idag har jag fått två sådana saker gjorda i alla fall så nu kan jag pusta ut lite. 
 
Eftersom vi ska göra en till box i stallet för att Nicoles häst ska få plats är det en del att göra. Det kommer komma snickrare hit om lite mindre än två veckor som ska montera upp boxen så det är min uppgift att se till så det är tomt där den ska stå. Så idag har jag städat undan i hörnorna där mockredskapen, spånkärra och skottkärror nu står och monterat dit redskapshängare. Jag har även tagit bort sadelhängarna, en korg och lite annat från platsen där den boxen kommer vara och flyttat dom. Sen har jag såklart gjort det vanliga stallfixet. 
 
Jag har dessutom oljat in transporten igen. Jag brukar göra det två gånger per år, en gång så fort det är torrt ute och någorlunda varmt på våren och sedan en gång innan hösten kommer. Den ser så mycket fräschare ut då den blir mörkare i färgen och faktiskt ganska blank! Dessutom är det bra för träet att bli behandlat så det inte torkar ut. Det skyddar även bättre mot väta. Jag tycker att man ser på tok för många transporter i trä som inte alls tas om hand. Det är ju superviktigt tycker jag! Hur ser ni på det? Brukar ni polera, vaxa eller olja in era transporter? Varför, varför inte? 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hej! Jag heter Pernilla Hägglund, är född 1996 och bor tillsammans med min pojkvän i Stockholm men kommer egentligen från Hudiksvall. Jag är diplomerad hästskötare och jobbar just nu på Stall Reje i Knivsta där jag också har min egna häst, fyraåriga Sir Leon. Här får ni läsa om mig, min häst och min vardag som hästskötare. Välkommen!
|