2:a!

Ja, jag och Frolle kom andraplacerade idag på KM! Vi var dock bara tre stycken med så det är väll inte jättecoolt, haha. Men procenten var bra och så även känslan. Det är ju det som är huvudsaken! Han kändes faktiskt lite trög idag om jag jämför med hur galen han varit nu ett tag. Så egentligen var han sig själv och jag tror det berodde på att han helt enkelt visste att det var tävling - allvar och dags att skärpa sig. Han dansade omkring på stallgången i morse och var väldigt nervös! Jag vet inte hur många gånger jag fick gå och hämta grepen.. 
 
Vi hade inga missar, bara små detaljer som lätt skulle kunna ordnas. Bland annat så drog han ut sig lite i första halten och enkla bytena, ruskade lite på huvudet i ett enkelt byte och skulle vara mer formad i högersidan i skolorna och volten. Det är inget att hänga upp mig på, vi kör bara vidare i samma riktning! Resultatet blev alltså 67,89% och inte ens en procent från vinnaren Nathalie. 
 
En bra dag och ett otroligt bra avslut på år 2014! ♥
 


Kommentarer
Postat av: Matilda - tonårsliv i rullstol

Grattis!

Svar: Tack Matilda!!
Pernilla Hägglund

2015-01-01 @ 13:51:30
URL: http://skogsrusset.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hej! Jag heter Pernilla Hägglund, är född 1996 och bor tillsammans med min pojkvän i Stockholm men kommer egentligen från Hudiksvall. Jag är diplomerad hästskötare och jobbar just nu på Stall Reje i Knivsta där jag också har min egna häst, fyraåriga Sir Leon. Här får ni läsa om mig, min häst och min vardag som hästskötare. Välkommen!
|