Då och nu

Mellan dessa bilder är det lite mer än ett år. På översta bilden hade jag ganska precis fått hem Leon och om jag kommer ihåg rätt så var han mest bara hängd på och alltså inte inriden ännu. Nedersta bilden togs i lördags efter tömkörningspasset och nu är han inriden och riden i ungefär ett års tid med både korta och långa viloperioder. 
 
Det är så himla roligt att ha gamla och nya bilder att bläddra mellan för det är då man ser utvecklingen! När jag tittar på Leon i stallet kan jag tänka "gud vad ranglig han är, ska han aldrig muskla på sig?" men sedan när jag tittar tillbaka i arkivet så ser jag ju att han minsann visst har vuxit på sig och blivit mer som en "riktig" häst. 
 
Det jag kan se från de här bilderna är främst att han blivit mycket rundare över korset och rumpan. På den översta bilden sluttar det mycket men på den undre bilden är det mycket rundare. Man kan även se att han fått ryggmuskler. Nacken är svår att bedöma i den övre bilden men vad man kan se i verkligheten så har även den vuxit och manken är inte lika tydlig längre! Dessutom är hans svans mycket längre nu, haha. Allmänt tycker jag att han ser mycket vuxnare ut nu och jag kan se att vi är på väg åt rätt håll, vilket känns otroligt skönt. 
 
Ser ni några skillnader och håller ni med mig? Det skulle vara jätteroligt att veta! :) 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hej! Jag heter Pernilla Hägglund, är född 1996 och bor tillsammans med min pojkvän i Stockholm men kommer egentligen från Hudiksvall. Jag är diplomerad hästskötare och jobbar just nu på Stall Reje i Knivsta där jag också har min egna häst, fyraåriga Sir Leon. Här får ni läsa om mig, min häst och min vardag som hästskötare. Välkommen!
|