Morgonpigga

Jag sitter i skolan nu och har stallet färdigt för idag. Jag tog tillvara på min långa sovmorgon så att jag ikväll kan åka till Madde, min syster, som fyller år idag. 
 
Frolle skrittade även idag, men det blev faktiskt också några meter i trav. Han var väldigt framåt och pigg! Jag tror han tyckte det var skönt att pälsen var borta och jag tror faktiskt han har saknat mig under tiden jag varit borta. Om inte annat så har jag saknat honom, rejält! Världens bästa Frolle ♥ I morgon ska vi nog jogga lite. Hans veckoplanering kommer upp här under dagen. 
 
Sedan gick jag ut på en minipromenad med Leon. Det blev en snabb borstning och sedan ut på vägen i tio minuter, mer hann vi inte. Leon verkade ganska nöjd ändå och jag tror det var skönt för honom att kunna gå normalt. Det är stenhårt och gropigt i hagen nu efter lervällingen som sedan frusit så hästarna kan knappt röra sig. Därför tror jag det var skönt för honom att skritta och kunna ta ut stegen. Vi gjorde lite ledarskapsövningar och han lyssnade så bra trots att det var mycket runt omkring att kika på. 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hej! Jag heter Pernilla Hägglund, är född 1996 och bor tillsammans med min pojkvän i Stockholm men kommer egentligen från Hudiksvall. Jag är diplomerad hästskötare och jobbar just nu på Stall Reje i Knivsta där jag också har min egna häst, fyraåriga Sir Leon. Här får ni läsa om mig, min häst och min vardag som hästskötare. Välkommen!
|