Redo för vinterträning

Idag satt jag upp på Frolles rygg igen! Det var så härligt, jag har verkligen saknat att rida på honom. Han har vilat två veckor nu så ni kan ju tänka er att han var på hugget. Jag tror denna minivila var precis vad han behövde, han kändes väldigt positiv och glad idag! Vi skrittade i nästan en timme. 
 
Efter våran skrittur var det dags att trimma pälsen på honom! Jag hade egentligen tänkt göra det i helgen men Hudiksvalls Tidning kommer eventuellt hit och tar några bilder till reportaget i veckan så jag ville att Frolle skulle se lite snygg ut i alla fall, haha. Dessutom blev han någon centimeter smalare! 
 
Sen borstade jag lite på Leon. Han har tappat en till mjölktand nu - exakt samma fast på andra sidan. Så han ser lite rolig ut nu, haha! I morgon ska vi nog gå ut på en kort promenad. Det är snart dags att rida igång honom också vilket jag ser så fram emot. Det ska bli riktigt roligt! 
 
 
Nyklippt och rund om magen, det är min Frolleboll det! 


Kommentarer
Postat av: Malin

Va fin han är! :)

Svar: Å, tack!
Pernilla Hägglund

2014-12-03 @ 16:24:07
URL: http://tildaomalin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hej! Jag heter Pernilla Hägglund, är född 1996 och bor tillsammans med min pojkvän i Stockholm men kommer egentligen från Hudiksvall. Jag är diplomerad hästskötare och jobbar just nu på Stall Reje i Knivsta där jag också har min egna häst, fyraåriga Sir Leon. Här får ni läsa om mig, min häst och min vardag som hästskötare. Välkommen!
|