Tävling imorgon

Hej på er, mitt i all stress! Jag vet inte varför men jag känner mig hela tiden väldigt stressad och liksom lite nere. Jag vet inte alls vad det beror på, för nu när det är lov har jag ju all tid i världen. 
 
För några dagar sedan gjorde min planering för Frolle en helvändning och nu ska vi faktiskt tävla imorgon. Det är KM som då rids i LA:P1. Från början tänkte jag inte vara med i år. Jag tycker inte om att tävla när det är kallt och nu är vi ju mitt uppe i vinterträningen, så då kan jag känna att en tävling inte riktigt passar in. Men nu ändrade jag mig i sista stund och jag har bestämt mig för att vi bara ska ha roligt utan press och stress. Nu känns ju Frolle väldigt laddad och positiv så jag tror det kommer gå alldeles utmärkt! Vi har starttid 12:18 och då ska vi leka oss igenom vårt favoritprogram, jag och min Frolleboll ♥ 
 
Igår var vi till ridhuset. Jag ville rida igenom programmet och hitta "tävlingsfokuset". Det gick sådär, måste jag väll ändå säga. Frolle var väldigt spänd och släppte inte igenom ordentligt förrän i slutet. Dom skulle precis salta underlaget när jag red och det tyckte Frolle var lite skumt. Mitt i allt så blev det dessutom takras som skrämde livet ur både mig och Frolle. haha! Så ridpasset blev inte så lyckat, men om inte annat så kan jag se tillbaka på det som en bra miljöträning (även om Frolle borde vara van vid det mesta nu efter snart 18 år i livet). I slutet lossade han och gick mycket bättre genom ryggen fram till ett fint stöd i handen. I och med det blev galopptakten dessutom mycket bättre och sprången rundare. Jag hoppas han håller lite mer fokus på tävlingen imorgon, men om han inte skulle göra det så är det inte hela världen heller. Jag är bara glad att min snart 18-åriga ponny visar att han är med på noterna och har lite egen vilja! 
 
 
Min tokponny!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hej! Jag heter Pernilla Hägglund, är född 1996 och bor tillsammans med min pojkvän i Stockholm men kommer egentligen från Hudiksvall. Jag är diplomerad hästskötare och jobbar just nu på Stall Reje i Knivsta där jag också har min egna häst, fyraåriga Sir Leon. Här får ni läsa om mig, min häst och min vardag som hästskötare. Välkommen!
|