Veckoplanering

Måndag: Skrittur med Frolle / Promenad med Leon
 
Tisdag: Lektion för Lena med Frolle / Skritt och lite trav på banan med Leon
 
Onsdag: Uteritt med Frolle / Eventuellt ridhuset med Leon
 
Torsdag: Skrittjobb och eventuellt jogg om underlaget tillåter med Frolle / Leon vilar
 
Fredag: Lösgörande på banan / Leon vilar
 
Lördag: Uteritt med Frolle / Uteritt med Leon
 
Söndag: Uteritt med Frolle / Uteritt med Leon
 
Nu när Frolle inte har några tävlingar inplanerade är veckoplaneringen bara preliminär, men något att sträva efter. Under vintern brukar det vara skönt att göra det man känner för den dagen eftersom underlaget och vädret är så varierande. Dessutom är det mycket runt jul och nyår där det ofta blir spontana resor eller besök, så då är det bra att snabbt kunna ändra sig från trim i ridhuset till en kortare jogg i skogen till exempel. Under tävlingssäsongen är det viktigare med planeringen, tycker jag. 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hej! Jag heter Pernilla Hägglund, är född 1996 och bor tillsammans med min pojkvän i Stockholm men kommer egentligen från Hudiksvall. Jag är diplomerad hästskötare och jobbar just nu på Stall Reje i Knivsta där jag också har min egna häst, fyraåriga Sir Leon. Här får ni läsa om mig, min häst och min vardag som hästskötare. Välkommen!
|