Frolle igår

Hann inte med att skriva mer igår, men jag och Frolle red barbacka i skogen i alla fall. Jag tror seriöst han aldrig varit så fin på en uteritt som igår alltså. 
 
Jag red på tränset och även fast vi var ute i skogen kunde jag samla honom lika mycket som på träningen i tisdags och göra näst intill perfekta övergångar till skritt. Kunde även samla traven snäppet högre så att det nästan blev lite tramp. Hur jävla grym är han inte?! Jag blir så himla imponerad över honom hur fort han tar åt sig och lär sig. 
Sen fick han såklart springa av sig lite som belöning kan man säga. Men trots det var det hur lätt som helst att göra en förhållning och han var tillbaka. Annars har vi haft lite av en dragkamp på våra uteritter när jag vill blanda in arbete, men idag var det verkligen som en dans. Alltså jag kan skriva hur länge som helst om hur duktig han var och hur sjukt glad jag är över att han är min
 
Jag längtar till på fredag då vi ska trimma lite på banan igen! Ikväll ska han bara tömköras lite lätt på volten. 
 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hej! Jag heter Pernilla Hägglund, är född 1996 och bor tillsammans med min pojkvän i Stockholm men kommer egentligen från Hudiksvall. Jag är diplomerad hästskötare och jobbar just nu på Stall Reje i Knivsta där jag också har min egna häst, fyraåriga Sir Leon. Här får ni läsa om mig, min häst och min vardag som hästskötare. Välkommen!
|