Lördag

Hej på er! Lördag idag och den kunde inte starta bättre än att vakna upp bredvid världens finaste pojkvän! 

Stallet är klart för idag och nu är vi på väg till Bollnäs för en unghästclinic med Sigrid Bergåkra och Gabbi Young Shing som Gävleborgs Hästavelförening håller i. Det ska bli väldigt intressant! 

Frolle trimmades på banan. Lite enkla byten, skolor och förvänd galopp var vad vi jobbade på idag och han kändes kanonfin! Jag har inte fått honom att söka sig i en längre och lägre form tidigare på kandaret men idag släppte han till och vågade ta ett jämnt stöd. 
Sen red jag Leon och han var verkligen piggelin idag. Det berodde nog på blåsten, eller så tycker han att det är så galet roligt att jag rider honom igen. :) Men han kändes fin, dock var han lite ostadig i formen men det berodde förmodligen på hans energi. Det var ju väldigt mycket mer spännande med barnvagnar än att gå i form och jobba lite haha. :)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hej! Jag heter Pernilla Hägglund, är född 1996 och bor tillsammans med min pojkvän i Stockholm men kommer egentligen från Hudiksvall. Jag är diplomerad hästskötare och jobbar just nu på Stall Reje i Knivsta där jag också har min egna häst, fyraåriga Sir Leon. Här får ni läsa om mig, min häst och min vardag som hästskötare. Välkommen!
|