Tisdag

Godmorgon hjärtan! ♥ Jag gick upp halv åtta i morse för att aktivera Leon. I stallet såg han så trött ut, han stod stilla och hängde med huvudet medan jag borstade. Nog för att han alltid brukar vara lugnare när Exet och Frolle också är inne, men idag var han väldigt stilla. Morgontrötta grabben! 
 
När vi kom ut blev det annat i alla fall. Han vaknade till och var verkligen full av energi! Han galopperade varv på varv och busade av sig ordentligt när jag longerade honom. Annars brukar jag få mana på honom lite, men det behövdes inte idag. Han var väldigt energisk när jag satt upp också. Jag hann knappt få foten i stigbygeln så skrittade han iväg haha. Vi jobbade lite med övergångar mellan skritt och trav för att jag ville checka av att han lyssnade på mig även om han var upp i varv.
Sen lät jag honom trava på i en ganska fri trav. Även om jag länger tyglarna så söker han sig nedåt och tar stöd i bettet. Jättekul att se och känna tycker jag, att han har en sån acceptans av bettet!
Sedan tog vi lite galopp på långsidorna i båda varven och han börjar förstå galopphjälpen mer och mer nu. Synd att vi inte kan galoppera längre än så dock. Jag tycker inte underlaget är optimalt för att galoppera honom på kortsidorna ännu. 
 
Jag är så nöjd med Leon idag! Det var himla roligt att rida honom. I morgon ska han få ridas ut för första gången med Frolle i täten. Det ser jag fram emot! :) 
 
Displaying photo.jpgDisplaying photo.jpg
 
Första "uppsuttna" bilderna tagna på Leon idag! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hej! Jag heter Pernilla Hägglund, är född 1996 och bor tillsammans med min pojkvän i Stockholm men kommer egentligen från Hudiksvall. Jag är diplomerad hästskötare och jobbar just nu på Stall Reje i Knivsta där jag också har min egna häst, fyraåriga Sir Leon. Här får ni läsa om mig, min häst och min vardag som hästskötare. Välkommen!
|