Torsdag

Hejsan ♥ 
 
Fick sämsta starten på denna torsdag med krångel i tågtrafiken. Det slutade med att jag fick ta bussen istället som tar två timmar till Gävle och komma för sent. Var på lite dåligt humör fram tills efter lunchen då vi hade idrottsprov. Jag hade inte pluggat något alls men jag slog ändå till med alla rätt och ett A, så det kändes jättebra! Sen fick vi sluta tidigare från engelskan så jag kom hem halv sex när jag annars kommer hem halv sju. Det var skönt att inte behöva stressa ut till stallet utan hinna äta lite middag innan också. 
 
Frolle och jag red ut idag. Han fick gå med hacket och utan sadel, och det var supermysigt! Vi klättrade lite och sedan fick han galoppera fort på hemvägen. Då blev Frollebollen en mycket glad snöflinga! Hoppas han håller motivationen uppe under hela helgen. I morgon ska vi rida lösgörande på banan, lätt jogging på lördag och på söndag startar vi två klasser. Längtar så mycket! 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hej! Jag heter Pernilla Hägglund, är född 1996 och bor tillsammans med min pojkvän i Stockholm men kommer egentligen från Hudiksvall. Jag är diplomerad hästskötare och jobbar just nu på Stall Reje i Knivsta där jag också har min egna häst, fyraåriga Sir Leon. Här får ni läsa om mig, min häst och min vardag som hästskötare. Välkommen!
|