Utomhuslektion

Idag gjorde vi första lektionen på uteridbanan med skolhästarna. Vi hade konditionsträning och det tyckte alla hästar var superskoj. Kan väll inte bli mer glad hästar än när det är soligt, blåser lite, bar mark och när de dessutom får springa på lite?!
Jag satt på världens högsta häst tror jag, haha. Dock kändes han inte alls stor uppsuttet. Så mysig att rida att han tog förstplatsen på favvolistan från Fissur! Extra roligt var det ju att höra från lärarna att de aldrig hade sett honom så fin som han gick idag. :) 
 
Bilden är dock från uppvärmningen när vi precis börjat trava. Då erbjöd jag bara en kontakt och så småningom kom han med mer energi från bakdelen, genom ryggen och fram till bettet i en rundare form och med en fin överlinje. 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hej! Jag heter Pernilla Hägglund, är född 1996 och bor tillsammans med min pojkvän i Stockholm men kommer egentligen från Hudiksvall. Jag är diplomerad hästskötare och jobbar just nu på Stall Reje i Knivsta där jag också har min egna häst, fyraåriga Sir Leon. Här får ni läsa om mig, min häst och min vardag som hästskötare. Välkommen!
|