Bästa träningen någonsin..

..var med Frolle idag! 
 
Jag och Frollebollen tränade för Lena på ridskolan idag. Dock hade det blivit en miss med bokningen i ridhuset så det höll precis på att harvas och fyllas på med snö när jag skulle rida så vi fick flytta träningen till utebanan, som i alla fall var skottad. Men det gick ingen nöd på mig eller Frolle för det! 
 
Jag red honom på kandaret, mest för att Lena skulle titta hur det satt och jag tänkte att det kunde vara roligt att rida första gången "seriöst" med det för henne. Både jag och Lena blev nog lite i chock över hur sjukt fin han var och över kontrollen jag hade! Vi började med att rida några travslutor och hon visade mig en ny tygelfattning där jag la över en av stångtyglarna till den andra handen, så jag hade tre tyglar i ena och bara bridongtygeln i den andra. Detta gjorde att jag kunde ställa med stångtygeln jag lagt över samt göra halvhalter på yttertygeln (handen med 3) samtidigt som jag lägger innerhanden (med 1 tygel) på knäet och leder. Detta resulterade i otroligt fina slutor, och även öppnor sen. 
 
Jag red även med denna fattning i galopp när jag vände in på medellinjen och gjorde ett enkelt byte. Det är nog en av de största svårigheterna för oss, men idag - wow säger jag bara. Samlat, ingen rusning, inget gupp med rumpan och alldeles rak :) 
 
Jag och Lena kom sen fram till att det nog är bra för Frolle att bli trimmad med kandaret för att han ska få in den rätta känslan i rörelserna, så kommer det gå lättare på träns sen också. Alltså ni fattar inte hur fantastiskt bra det kändes idag! Jag blir så imponerad över Frolle, för varje träningt tänker jag "wow, kan han bli bättre än såhär?" och träningen därpå är det ännu bättre ändå. Vad ska man säga liksom? Han är bara bäst ♥
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hej! Jag heter Pernilla Hägglund, är född 1996 och bor tillsammans med min pojkvän i Stockholm men kommer egentligen från Hudiksvall. Jag är diplomerad hästskötare och jobbar just nu på Stall Reje i Knivsta där jag också har min egna häst, fyraåriga Sir Leon. Här får ni läsa om mig, min häst och min vardag som hästskötare. Välkommen!
|