Frolle idag

Idag red vi ett lösgörande "byggarpass" på banan hemma. Joggade fram honom först i trav och galopp och kände då att han satt fast lite i högersidan. För att få honom avslappnad i båda sidorna och verkligen lossa honom red jag på en volt som jag ökade och minskade genom att flytta honom sidvärts. Detta gjorde jag ganska länge än i normala uppvärmningsfall för att checka av lösgjordheten ordentligt. 
Sedan gick jag ut på stora volten igen och jobbade tempoväxlingar och halvhalter i trav och även lite galopp. Han kändes väldigt lyhörd idag faktiskt!
Jag avslutade galopparbetet där och jobbade med öppnor på kvartslinjen som sedan går över till spåret. Det var ett tag sen vi jobbade med det, men det kändes som att det var nödvändigt idag. Han blev riktigt fin i traven där, uppförsbacken kändes verkligen och allt gick fjäderlätt! Då klappade jag honom hysteriskt, haha, och travade av. Skrittade av honom gjorde jag för hand. 



Finaste ❤️ 



Kommentarer
Postat av: Malin Ottenbäck

Så fin han är!

Svar: Jaaa! :D
Pernilla Hägglund

2014-01-28 @ 21:00:34
URL: http://tildaomalin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hej! Jag heter Pernilla Hägglund, är född 1996 och bor tillsammans med min pojkvän i Stockholm men kommer egentligen från Hudiksvall. Jag är diplomerad hästskötare och jobbar just nu på Stall Reje i Knivsta där jag också har min egna häst, fyraåriga Sir Leon. Här får ni läsa om mig, min häst och min vardag som hästskötare. Välkommen!
|