Ny planering

Efter lite "taktiksnack" med Cissan, som red Leon i december och är mitt bollplank vad gäller ridningen på honom, har jag kommit fram till en ny planering för Leon fram till treårstestet. Som det ser ut nu kommer vi åka till Högbo Ridklubb och visa Leon 30-31 maj. 
 
12/1 till ungefär 12/2: Vila. Det enda vi gör är att åka lite transport för att han ska vänja sig och lära sig att bli lastad utan att krångla. 
 
12/2 till ungefär 12/3: Ridning, löshoppning och transportering. Eventuellt kommer Leon följa med till skolan för att löshoppas också då vi ska ha det på lektionen. 
 
12/3 till ungefär 12/4: Vila. 
 
12/4 till 12/5: Löshoppning och ridning. 
 
12/5 till 25/5: Sista förberedelserna inför treårstest. 
 
25/5 till 29/5: Lugn vecka. Rida ca 1 av dom 3 dagarna för att spara så mycket energi som möjligt till treårs. 
 
30/5 till 31/5: TREÅRSTEST. 
 
 


Kommentarer
Postat av: Matilda 17 år och rullstolsburen

Kan du inte skriva mer om hur lastträningen går? Filma kanske? Skulle vara kul att se. :3

Svar: Jo, det skulle jag kunna. Har fler önskemål om det! Blir dock svårt om vi ska filma, men jag kan försöka :)
Pernilla Hägglund

2014-01-20 @ 18:26:21
URL: http://skogsrusset.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hej! Jag heter Pernilla Hägglund, är född 1996 och bor tillsammans med min pojkvän i Stockholm men kommer egentligen från Hudiksvall. Jag är diplomerad hästskötare och jobbar just nu på Stall Reje i Knivsta där jag också har min egna häst, fyraåriga Sir Leon. Här får ni läsa om mig, min häst och min vardag som hästskötare. Välkommen!
|