Onsdag

Hejsan ♥ 
 
Jag har alldeles nyss kommit in från stallet. Jag har varit där sen strax över två så det blev en lång och hästig eftermiddag! Först pratade jag en stund med Erica som precis varit ute och motionerat Exet en stund. Även fast vi bor så nära varandra var det verkligen länge sen vi träffades så vi hade lite att prata om innan jag tog in Frolle. Jag red honom på kandaret idag på våran uteritt. Jag vill att han ska få en positiv känsla och naturlig bjudning på det så då är det ju perfekt att vänja honom med det ute i skogarna när han har mer energi av sig själv. Jag red bara på bridongen med bara lite uppkortat stångtygel för att den inte skulle slänga fram och tillbaka vid frambenen. Det var någon kort stund i galoppen jag samlade honom lite extra än vad jag tänkt göra idag, så då kortade jag upp stångtygeln också. Dock bara så den inte glappade, men det räckte verkligen. Han var så fin! Sen joggade och klättrade vi bara. Himla roligt pass på min fina Frolleman, som varje dag!
 
 
När jag pysslat om Frolle lite i stallet fick han gå ut och jag gjorde stallfixet. Åh, vet inte om jag berättade det igår men äntligen har pappa och Lukas satt upp vattenkopparna i stallet. Så nu slipper jag och mamma konka på massa vattenhinkar! Vilken lättnad alltså. Det enda pilliga nu är att få Leon att förstå hur man gör. Senast var han väldigt rädd för den konstiga gröna saken i hörnet som lät så illa.. Haha. Älska vattenkoppar ♥ 
 
Sist men inte minst tog jag in Leon, satte på transportskydden och sen lasttränade jag och mamma honom. Tekniken idag var två linor på vardera sida. Jag har kommit på att så länge jag har koll på vart hans huvud är, vilket jag såklart vill ha mot mig och inne i transporten så har jag kontrollen. Men så fort han får huvudet utanför transporten tappar jag kontrollen. Men idag gick det faktiskt riktigt bra! Alldeles innan jag gick in såg man hur han sänkte huvudet, slappnade av och la öronen åt sidan. Mamma hann bara säga "nu tror jag han kommer gå in", så gick han in så snällt. Vi åkte i kanske 10 minuter innan vi lastade ur honom igen, och han stod och backade ur så fint. Duktig bebis! 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hej! Jag heter Pernilla Hägglund, är född 1996 och bor tillsammans med min pojkvän i Stockholm men kommer egentligen från Hudiksvall. Jag är diplomerad hästskötare och jobbar just nu på Stall Reje i Knivsta där jag också har min egna häst, fyraåriga Sir Leon. Här får ni läsa om mig, min häst och min vardag som hästskötare. Välkommen!
|