Veckoplanering

Förra veckans planering gick ju inte alls enligt planerna. Först blev det ingen träning för Lena på tisdagen då hon inte kände sig pigg, så jag tog med honom på vanlig lektion på kvällen istället. Det gick väll bra det också men jag föredrar ändå att rida privatlektion, med en ordentlig uppvärmning och all fokus på mig och Frolle. På onsdagen vaccinerades dom och veterinären rekommenderade mig att ta det lugnt i tre dagar. Jag hade helt glömt att dom skulle vaccineras, så då fick jag ju ändra i min planering. Det blev vila på onsdagen, skritt torsdag och fredag och två lörsgörande pass lördag och söndag istället för tömkörning och lite tuffare pass med programdelar.
 
Såhär ser den här veckans planering ut, med förhoppning om att kunna följa den också: 
 
Måndag: Skritt/joggingpass i skogen på vägar där det är plogat. 
Tisdag: Träning för Lena på ridskolan. 
Onsdag: Uteritt på plogade vägar och mycket galopp! 
Torsdag: Skritt eller vila. 
Fredag: Programdelar på ridbanan. Störst fokus på enkla byten på linjer och halter.
Lördag: Uteritt. 
Söndag: Tömkörning. 
 

 


Kommentarer
Postat av: ・゚♥ ✞ ✧:* Neapocalypse - Sveriges unikaste hästblogg! *:・゚♥ ✧* ▲

Underbar bild ♥

Svar: Åh, tack!
Pernilla Hägglund

2014-01-20 @ 10:29:29
URL: http://neapocalypse.blogg.se
Postat av: Erika Pettersson

Att följa schema är minsann inte lätt, men hoppas du lyckas. :)
jag borde oxå försöka följa schema, men minsann inte lätt.

Svar: Jag tycker det känns så strikt när man kallar det schema! Scheman har man i skolan, dom MÅSTE man liksom följa.. Med min planering menar jag att det är något att gå efter, men att det är fullt möjligt att göra ändringar. Som sagt beror det helt på dagsformen hos både mig och hästen! :)
Pernilla Hägglund

2014-01-21 @ 14:28:40
URL: http://erikapettersson.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hej! Jag heter Pernilla Hägglund, är född 1996 och bor tillsammans med min pojkvän i Stockholm men kommer egentligen från Hudiksvall. Jag är diplomerad hästskötare och jobbar just nu på Stall Reje i Knivsta där jag också har min egna häst, fyraåriga Sir Leon. Här får ni läsa om mig, min häst och min vardag som hästskötare. Välkommen!
|