Fredag

Hej på er! Jag fick ledigt av pappa idag då Fredrik också är ledig, så då vill vi gärna passa på att vara med varandra. Idag tänker vi spendera dagen i Sundsvall på Birsta och sedan hälsa på min syster i Njurunda. Vi båda har fått lön idag (som de flesta jobbare) så vi har en del pengar att spendera. :) 
 
I morse, innan värmen kom, red jag Frolle. Tänkte först bara lattja lite i skogen men han kändes väldigt tung i handen och motsträvig så jag styrde in på en av våra åkrar och jobbade honom lite lätt. Jag red massor av övergångar för att få ett lättare stöd och aktivare bakben, sen jobbade jag mycket på volt och rundade honom ordentligt. Detta blev han väldigt mycket finare att rida av. Då skrittade jag hemåt igen och hemma fick han en svalknade dusch innan han och kompisarna fick gå ut i en ny hage. Som tur var var dom inte så taggade och sprang inte så mycket, så det gick bra även fast jag tog ut dom ensam. 
 
Igår var jag och Frolle ute på en promenad/jogging tillsammans bara. Han verkade tycka att det var superroligt att springa bredvid mig så nästa gång jag ska ut och springa tänker jag ta med honom! Lite extra motion för honom är bara bra. :) 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hej! Jag heter Pernilla Hägglund, är född 1996 och bor tillsammans med min pojkvän i Stockholm men kommer egentligen från Hudiksvall. Jag är diplomerad hästskötare och jobbar just nu på Stall Reje i Knivsta där jag också har min egna häst, fyraåriga Sir Leon. Här får ni läsa om mig, min häst och min vardag som hästskötare. Välkommen!
|