Frolle i början

Jag har nu haft Frolle i lite mer än 3 år, och mycket har hänt under den tiden. När jag hittade honom på annons såldes han som hopponny, men jag köpte honom som dressyrponny. Om man tittade i resultaten såg man att han var ganska ostabil i sina starter - ibland blev han placerad men sen var det flera uteslutningar - så det märktes att han var en trixig häst att rida genom en hel bana. Om jag minns rätt så hade han inte startat någon dressyr med den dåvarande ägaren utan tidigare med den innan.
 
Jag fastnade inte för hans gångarter, jag fastnade för hans personlighet och att han hade glimten i ögat. Det kändes verkligen som rätt ponny från första början. 
 
 
När han kom till mig, bara någon vecka efter provridningen, såg han ganska tråkig ut faktiskt. Dassig i färgen, nästan ingen man, lugg eller svans och tanig (om man jämför med nu, jag gillar ju att ge hästarna mat hehe..). Nu vet jag ju att han blir ganska grå om vintrarna när han är klippt men det har dock blivit bättre med åren. Han hade helt andra muskler än vad han har nu och det berodde förmodligen på att jag och ägaren innan mig helt enkelt tränade två olika discipliner och red honom olika. 
 
 
Visst var han söt? Jag är så himla glad att jag fick köpa honom av Malin och hennes familj. Jag vet hur mycket han betydde för dom och det är inte konstigt att han gjorde det, för den här ponnyn är speciell. Han har en personlighet som ingen annan häst har. Det är omöjligt att inte falla för honom ♥
 
Här kommer några bilder på hur han ser ut nu, så kan ni själva jämföra! 
 
 


Kommentarer
Postat av: Malin Ottenbäck

Han har blivit så himla fin på så kort tid! Du har verkligen gjort ett grymt jobb med honom!

Svar: Åh, tack så jättemycket! Vad glad jag blir :)
Pernilla Hägglund

2014-07-24 @ 14:16:58
URL: http://tildaomalin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hej! Jag heter Pernilla Hägglund, är född 1996 och bor tillsammans med min pojkvän i Stockholm men kommer egentligen från Hudiksvall. Jag är diplomerad hästskötare och jobbar just nu på Stall Reje i Knivsta där jag också har min egna häst, fyraåriga Sir Leon. Här får ni läsa om mig, min häst och min vardag som hästskötare. Välkommen!
|