Lördag

Godmorgon ♥ Eller, god förmiddag kanske det är haha.. Lördag är det i alla fall! 
 
Jag har precis pussat hejdå till Fredrik som skulle åka och jobba. Nu sitter jag ensam och lägger upp en plan för dagen. Jag funderar på om jag ska ta tag i min plakettavla i stallet och borra hål i alla plaketter och sätta upp. Jag har plaketter från hela förra tävlingsäsongen och denna som inte är uppsatta, så det är en del. Sedan ska jag trimma Frolle på ridbanan. Jag red honom inte igår då åskan höll på från tre till åtta på kvällen och då skulle vi grilla med våra danska gäster, så Frolle var tvungen att vila helt enkelt. Det har gnagt i mig hela kvällen för som ni vet gillar jag inte när han vilar... Jag ska hur som helst plocka fram lite bommar och småhinder för lite variation och styrketräning. Det ska bli superskoj! 
 
Finns det något ni vill läsa om? Jag tar emot alla tips och funderingar! 
 
 
 
 


Kommentarer
Postat av: Sara

Hej!

Skulle gärna läsa lite om Frolle hur han såg ut, hur han var när du köpte honom. Jag vet ju hur han var när jag sålde honom samt nu men däremellan är de ett glapp.. Hade vart kul att gå höra så man har koll på nästan hela hans resa:)

Han var ju 7 när jag köpte honom och inte särskilt utbildad..

Pussa honom från mig:)
/ Sara

Svar: Det kan jag absolut göra! Jag har bilder från första dagen och film från provridningen som jag kan publicera. Håll utkik :)
Jaha! Intressant måste jag säga, för nu har han verkligen kommit ikapp tycker jag :)
Det ska jag göra!
Pernilla Hägglund

2014-07-19 @ 15:01:14
Postat av: Sara

Åå va spännande:) Absolut de ska jag!
Ja han är verkligen välutbildad/ riden nu! Ja han hade inte gjort så mycket innan jag köpte honom, minns inte varför hon som ägde honom innan inte hade utbildat honom mer.. Han kunde ju de mesta och så men de var ju inget "finlir" de var som att svänga med en traktor😂 så jag fick jobba väldigt mycket med det samt bygga upp kondition och muskler:)

Svar: Haha, oj.. så outbildad!? Bra att du la en så bra grund, det märks tydligt nu! :)
Pernilla Hägglund

2014-07-20 @ 13:28:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hej! Jag heter Pernilla Hägglund, är född 1996 och bor tillsammans med min pojkvän i Stockholm men kommer egentligen från Hudiksvall. Jag är diplomerad hästskötare och jobbar just nu på Stall Reje i Knivsta där jag också har min egna häst, fyraåriga Sir Leon. Här får ni läsa om mig, min häst och min vardag som hästskötare. Välkommen!
|