Sista jobbdagen

Just nu känns det bara såå skönt. Jag har jobbat sista dagen idag och tar sommarlov på riktigt, nästan. Jag kommer jobba lite hemma också när det behövs nu under skörden, men sommarjobbet på dagiset är nu slut. Det har varit superroligt och jag fick jättemycket beröm för hur jag tog hand om barnen och agerade vid konflikter osv. Jag bjöd barnen och fröknarna på glass och jag fick en mysig bok "tänkvärt om glädje" och en tomatplanta innan jag gick hem. Jag hade nog inte kunnat haft ett bättre sommarjobb ♥
 
Förresten.. HEJ! Jag har inte hunnit kika in här på ett tag. I onsdags kväll åkte jag till Rengsjöhästen för att titta när min klasskompis, Johanna, tävlade. Det såg superfint och stadigt ut och hon placerade sig som tvåa i LA:1! Vi kom hem ganska sent så då hade jag ingen lust att sätta mig framför datorn. Innan det så var jag och Frolle ute på en lång uteritt. Vi red på en av hans favoritvägar så han blev verkligen till sig och ville springa fort hela tiden! Det var så roligt och mysigt :) 
 
Igår tränade jag och Frolle för Lena. Nu när det är tävlingsuppehåll ska vi inte träna så mycket programdelar utan lägga fokus på att utveckla gångarterna och rörelserna i sig. Igår plockade Lena fram långpisken och vi jobbade lite med tramp en kort bit på långsidan för att sedan trava iväg. Det gjorde att Frolle fick mycket mer tryck och kom under sig ordentligt med bakbenen. Takten och schvunget blev det en otrolig skillnad på, likaså i galoppen när jag red på en liten volt runt Lena och hon petade med pisken. Han blev sjukt fin av detta så nu ska vi jobba vidare med det! Lena ska åka till Frankrike nu dock så hon har överlåtit pisken till mamma för att vi ska kunna fortsätta jobba på hemmaplan medan hon är borta. Kul! 
 
Nu ska jag göra piffa till mig lite. Om en timme ska jag ta tåget ner till Gävle för grill- och myskväll med världens bästa tjejer! Stannar där till imorgon och har typ lite ångest för att jag inte ska få sova med Fredrik.. Haha, jag ska försöka uppdatera er mer ikväll :) 
 
 
Fina Johanna och Socky ♥


Kommentarer
Postat av: Malin Ottenbäck

Jag jobbade min första dag idag.. Dock är det endast ett sommarjobb som varar i 3 veckor, men ändå ;)

Svar: Jaha vad kul! Mitt var också i 3 veckor :)
Pernilla Hägglund

2014-07-04 @ 15:22:10
URL: http://tildaomalin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hej! Jag heter Pernilla Hägglund, är född 1996 och bor tillsammans med min pojkvän i Stockholm men kommer egentligen från Hudiksvall. Jag är diplomerad hästskötare och jobbar just nu på Stall Reje i Knivsta där jag också har min egna häst, fyraåriga Sir Leon. Här får ni läsa om mig, min häst och min vardag som hästskötare. Välkommen!
|