Tisdag

Hej ♥ Tisdag idag och solen strålar. Det är galet vilken värme det är, nästan så man får utomlandsfeelings! Dock är det inte jättekul med nästan 30+ när man sitter i en traktor. Jag jobbar hemma nu och vi har precis börjat med andraskörden, så igår satt jag i traktorn och slog gräs i nästan 7 timmar i ett sträck. Lika blir det idag, puh! Hoppas ni har förstående för att bloggen blir lite tom nu när jag jobbar.. Jag gör mitt bästa! 
 
Frolleman tömkördes igår på en av åkrarna och han såg såå fin ut. Avspänd och mjuk, framför allt i traven. Jag blev så glad av det! Han frustade och skummade, såg riktigt tillfreds ut. Det blev ett lättare pass med mest jobb på volten och även lite öppnor men det var så fruktansvärt varmt (kanske mest för mig, haha) så jag avslutade honom efter ca 30 minuter. Sedan fick han en svalkande dusch och blev insmord med Arnika på bakbenen! 
 
Senare ikväll när jag jobbat klart ska vi rida ett lösgörande pass på banan tänkte jag. Det ser ut som att det blir lektion för Lena imorgon och jag längtar så! Känns som att det var jättelängesen nu. Dessutom ska det bli roligt att jobba med den nya övningen igen :) 
 
 
Jag och mina systrar Madde och Annika under skörden för några år sedan. Traktortjejer! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hej! Jag heter Pernilla Hägglund, är född 1996 och bor tillsammans med min pojkvän i Stockholm men kommer egentligen från Hudiksvall. Jag är diplomerad hästskötare och jobbar just nu på Stall Reje i Knivsta där jag också har min egna häst, fyraåriga Sir Leon. Här får ni läsa om mig, min häst och min vardag som hästskötare. Välkommen!
|