Vilket framsteg!

Hör och häpna.. Leon har DUSCHAT idag! Jag trodde nog aldrig att jag skulle säga det faktiskt, haha. 
 
Först tänkte jag bara linda om det svullna benet med en blöt handduk medan jag borstade honom. Sen kom jag på att det kanske kunde vara bra att lägga fler blöta handdukar på honom så han fick känna på att bli blöt, men det gick så himla bra så då kramade jag ur handdukarna över honom så att det rann vatten på hans kropp, och det utan några som helst problem. Så då tänkte jag äsch, jag testar att duscha honom så får vi se hur det går.
 
Han fick först bara gå genom strålen när den sputade på marken (tips från Erica) och det var lite läskigt. Sedan fick han gå genom den när jag höll upp slangen, så han fick vattnet på knäna och haserna. Det var väldigt läskigt tyckte han så då gömde han sig bakom min rygg och naffsade mig i armarna för att försöka protestera. Vi fortsatte så ett bra tag, han dansade runt mig för att försöka komma bakom min rygg medan jag försökte få honom att gå genom vattenstrålen. Sen, helt plötsligt, stannade han upp och jag såg i ögonen på honom att han gav upp. Då fick jag rikta vattenstrålen mot honom, spruta på hovarna och upp på benen. Då och då testade han att gå därifrån men det slutade med att jag fick duscha nästan hela honom! Jag tror han förstod hur skönt det faktiskt var för han accepterade det fint. 
 
Jag blev så himla glad, nästan så jag fick glädjetårar haha! Det är ett väldigt stort steg för honom, eller för oss som team. För mig är det ett tecken på att han litar på mig och låter mig göra detta med honom, som han först tyckte var väldigt obehagligt och läskigt. Det känns bra, riktigt bra! :) 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hej! Jag heter Pernilla Hägglund, är född 1996 och bor tillsammans med min pojkvän i Stockholm men kommer egentligen från Hudiksvall. Jag är diplomerad hästskötare och jobbar just nu på Stall Reje i Knivsta där jag också har min egna häst, fyraåriga Sir Leon. Här får ni läsa om mig, min häst och min vardag som hästskötare. Välkommen!
|