Det stavas...

.. SOMMARLOV! Eller ja, avslutningsmiddagen i Läkerolen är kvar men annars är jag HELT klar med andra året på gymnasiet. Det värsta året. Vet ni hur sjukt galet underbart det känns? Ren lycka. 
 
Tvåan har verkligen varit tuff, det har det. Men samtidigt har det ändå varit lättare för mig med tanke på mitt ganska sköna schema jämfört med i ettan. Då kom jag hem halv sex varje dag. Det här året har det varierat mycket mer - sovmorgon på onsdagar och kommit hem halv sex, halv sju, halv två och halv fyra. Jag är så fruktansvärt glad att jag inte valde att läsa högskoleförberedande, det hade jag aldrig pallat. Och då kanske jag inte hade haft Leon heller? Usch, vågar inte ens tänka tanken.. Hur som helst så har det varit mycket plugg, absolut, men samtidigt har det varit roliga kurser och jag har lärt mig mycket under året som gått. Jag började inte skolåret särskilt bra med att vara i skolan en dag och sen låg jag sjuk i körtelfeber en månad vilket gjorde att jag missade mycket. 
 
Att dessutom gå ut tvåan med betyg som jag är riktigt nöjd med är verkligen härligt. A i ridning, idrott och entreprenörskap/företagande, B i samhällskunskap och hästkunskap, C i engelska, kommunikation, djurens biologi och naturkunskap och D i biologi. Fint! 
 
När får ni sommarlov eller har ni redan fått det? :
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hej! Jag heter Pernilla Hägglund, är född 1996 och bor tillsammans med min pojkvän i Stockholm men kommer egentligen från Hudiksvall. Jag är diplomerad hästskötare och jobbar just nu på Stall Reje i Knivsta där jag också har min egna häst, fyraåriga Sir Leon. Här får ni läsa om mig, min häst och min vardag som hästskötare. Välkommen!
|