Min gamla skrutt

Jag och Frolle har varit ute på en mysig skrittur i skogen ikväll. Vi bara traskade fram och hade en fin stund tillsammans. Det har slagit mig nu att Frolle faktiskt börjar bli gammal. Självklart har jag vetat om det hela tiden att han inte direkt är en ungdom, men jag måste helt enkelt börja tänka på det lite mer och ha det i baktanken hela tiden. Efter samråd med Frolles equiterapeut ska jag börja massera in arnika på lite känsligare områden samt bandagera efter hårdare pass och annars alltid linda med BoT. Man vill ju inte börja använda sånt för tidigt på hästarna eftersom de egentligen inte ska behöva det, men på äldre hästar och hästar som har medvetna problem (som gamla skador eller gallor osv) kan detta vara en förebyggande åtgärd. 
 
Hur som helst så var Frolle väldigt pigg och alert. Vi red på en skogsväg som vi inte ridit på på ett tag då vi sett björn i närheten av den skogen. Det är både min och en av Frolles favoritvägar så det var verkligen roligt att vara tillbaka där! Bra uppladdning inför helgen :) 
 
Direkt efter ridturen duschade och schamponerade jag honom vilket var välbehövligt för den lilla lortgrisen hade passat på att rulla sig på en jordfläck nu när det regnat = lerig. Vattnet från rumpan var brunt, haha! Frolle tyckte som alltid att det var väldigt skönt. Han står så himla snällt, helt lös på grusplanen medan jag duschar honom. Världens bästa grabb ♥ Han vet vad som vankas när det duschas.. Tävling! I morgon styr vi ekipaget uppåt i vårt avlånga land för en tävlingshelg i Umeå. Två nationella klasser och Norrlandsmästerskapen, så håll tummarna för oss! :) 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hej! Jag heter Pernilla Hägglund, är född 1996 och bor tillsammans med min pojkvän i Stockholm men kommer egentligen från Hudiksvall. Jag är diplomerad hästskötare och jobbar just nu på Stall Reje i Knivsta där jag också har min egna häst, fyraåriga Sir Leon. Här får ni läsa om mig, min häst och min vardag som hästskötare. Välkommen!
|