FEI Mästerskap

Andra klassen igår var FEI Mästerskap. På framridningen kändes han återigen fin men lite döv och det var något svårt att rida ihop honom. Inne på banan red jag på honom framåt under lättridning och i en låg och rund form innan startsignal för att han inte skulle spänna sig. Lite spänd var han dock ändå vid porten man kom in genom, men annars tyckte jag inte han var så värst spänd. Däremot var han stundtals mot handen och inte riktigt framme för skänkeln - döv och svår att rida ihop alltså. Vi hade inga grova missar utan många små. Vi fick 61,179% och det tyckte jag stämde bra överens med ritten, så jag är helt ok nöjd. Vi kom på en delad fjortondeplats av tjugotvå startande. 
 
Att Frolle blev så som han blev har att göra med den långa dagen. 04.30 till 22 var han igång, med cirka 8 timmar i transporten. Såhär i början på tävlingsterminen är det ju extra jobbigt - med den lilla kulmagen från den fria tillgången och inte tävlat på ett tag så är det ovant. Det är också därför jag känner att jag inte kan vara onöjd med ritterna! 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hej! Jag heter Pernilla Hägglund, är född 1996 och bor tillsammans med min pojkvän i Stockholm men kommer egentligen från Hudiksvall. Jag är diplomerad hästskötare och jobbar just nu på Stall Reje i Knivsta där jag också har min egna häst, fyraåriga Sir Leon. Här får ni läsa om mig, min häst och min vardag som hästskötare. Välkommen!
|