Hej!

Hej på er i söndagsångesten! Jag har precis pausat mitt pluggande för att kika in här och uppdatera. Vilken härlig helg det varit.. 
 
Leon hoppade fantastiskt bra på löshoppningen igår! Det var som att han inte gjort annat i sitt liv. Han tyckte det var superkul och laddade verkligen, satte avstånden från start och hoppade med spetsade öron. En otrolig utveckling från tidigare gånger måste jag säga. Vi avslutade när oxern låg på lite mer än en 1 meter
 
Frolle har gått superbra både lördag och söndag. Han har varit mjuk och smidig, positiv och helt enkelt riktigt rolig att rida! Red igenom LA:P1 idag och det kändes jättebra. Den enda tydliga missen vi hade var på ett enkelt byte där han guppade upp lite med rumpan, annars gick alla moment kanonbra! Dock fick jag käka grus igår när jag red.. Beslutade mig för att skritta av honom på byvägen uppsuttet. Skrittade på långa tyglar och pratar med Fredrik som promenerar bredvid så helt plötsligt kastar Frolle sig runt, jag flyger ner på vägen och i farten råkar Frolle sparka Fredrik på benet också. Min rumpa och mitt bakhuvud fick ta stöten, haha. Alltså, jag har inte ramlat av honom på över ett år och senaste var när jag skulle prova rida baklänges barbacka. Nu var det helt enkelt dags - med sadel, i skritt. Haha! 
 
Festen igår var så rolig! God mat, god dryck, bra musik och härligt sällskap. Vad mer kan man begära? Stort grattis till min allra bästa vän Felicia ♥ Jag vill också vara 18 nu..
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hej! Jag heter Pernilla Hägglund, är född 1996 och bor tillsammans med min pojkvän i Stockholm men kommer egentligen från Hudiksvall. Jag är diplomerad hästskötare och jobbar just nu på Stall Reje i Knivsta där jag också har min egna häst, fyraåriga Sir Leon. Här får ni läsa om mig, min häst och min vardag som hästskötare. Välkommen!
|