Hemma!

Jag klarade terränghjulingkortet med alla rätt på provet så nu kan jag pusta ut! Det var riktigt skönt att komma hem igår och jag gick raka vägen till stallet, gjorde i ordning Frolle och red lösgörande på banan.
Han var inte riktigt loss i sin högersida men det blev något bättre mot slutet när jag mjukat upp det lite. I övrigt kändes han fin. Han hade en tendens att smita iväg lite i galoppen så där fick jag vara på honom ganska mycket och påminna honom att stanna kvar hos mig.
Vi kör ännu ett lösgörande och några programdelar idag. Denna vecka har ju verkligen inte varit den optimala och normala uppladdningen inför tävling för Frolle, men jag ska göra det bästa utav det i alla fall. I morgon åker vi alltså upp till Timrå och tävlar! 
 
Åh, såg nu att analysen på hästarnas grovfodret kommit! Så nu ska jag börja spåna lite på foderstater. Gud så roligt! :) 
 
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hej! Jag heter Pernilla Hägglund, är född 1996 och bor tillsammans med min pojkvän i Stockholm men kommer egentligen från Hudiksvall. Jag är diplomerad hästskötare och jobbar just nu på Stall Reje i Knivsta där jag också har min egna häst, fyraåriga Sir Leon. Här får ni läsa om mig, min häst och min vardag som hästskötare. Välkommen!
|