Sjuk

Det blev ingen hoppträning för mig idag.. Jag började må illa, fick yrsel och ont i huvudet på förmiddagens så jag åkte hem. Jag fick i alla fall gjort provet och var med på teorilektionen. Himla synd att jag missade Helena-träningen bara, jag var ju så himla taggad! 
 
Jag måste säga att det allra sämsta med att gå i skolan 12 mil hemifrån är när man just bli sjuk och måste åka hem.. Idag tog det 3 timmar från det att jag började må dåligt till det att jag kom hem. Om jag hade gått i skolan i Hudik kanske det hade tagit en kvart/halvtimme.. När jag kom hem gick jag och la mig och sov två timmar, det var skönt och jag känner mig lite piggare nu men illamåendet hänger kvar. 
 
Frolle får en vilodag idag, som han i och för sig förtjänar efter gårdagens programträning. Som ni vet gillar jag inte när Frolle vilar, men nu när jag är sjuk har jag ju inget val. Däremot ska jag pyssla om honom, likaså Leon som ska få sitt sår och svullnad omskött. 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hej! Jag heter Pernilla Hägglund, är född 1996 och bor tillsammans med min pojkvän i Stockholm men kommer egentligen från Hudiksvall. Jag är diplomerad hästskötare och jobbar just nu på Stall Reje i Knivsta där jag också har min egna häst, fyraåriga Sir Leon. Här får ni läsa om mig, min häst och min vardag som hästskötare. Välkommen!
|