Uteritt

Idag har Leon varit ute på sin andra uteritt! Madde red på Frolle som mentalt stöd och draghjälp till Leon, som efter ett tag vågade ta för sig och gå bredvid, till och med lite framför Frolle då och då. Vi skrittade i ungefär 20-30 minuter i skogen, men energin fanns kvar under hela ritten ändå hos lillgrabben. Det var riktigt roligt och jag tror uteritterna gör mycket gott för självförtroendet hos honom! Han tar för sig mer och mer och visar att han minsann "kan själv", även fast det inte alltid är sant.. Haha :) 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hej! Jag heter Pernilla Hägglund, är född 1996 och bor tillsammans med min pojkvän i Stockholm men kommer egentligen från Hudiksvall. Jag är diplomerad hästskötare och jobbar just nu på Stall Reje i Knivsta där jag också har min egna häst, fyraåriga Sir Leon. Här får ni läsa om mig, min häst och min vardag som hästskötare. Välkommen!
|