6 månader

Igår var det första maj, som ni säkert alla vet. Då var det exakt ett halvår sedan Leon kom hem till mig! Det känns verkligen inte som sex månader, det har gått galet fort. Tiden har bara sprungit iväg och jag känner mest, hur fasen har jag hunnit med att rida in honom på den korta tiden liksom? Men jag har gjort det och ibland måste jag faktiskt nypa mig själv i armen när jag rider honom för att inse att jag har gjort jobbet - det finns ingen annan att tacka eller skylla. 
 
Jag är otroligt glad över att mamma hittade honom på hästnet. Jag var ju inte alls ute efter någon mer häst i höstas, och framför allt inte en helt grön tvååring, men mamma visade mig honom och vi båda fastnade direkt. Vi åkte och kollade på honom och sedan bestämde vi oss för att vi ville ha honom. Det måste ha varit bland det bästa beslutet jag tagit för attans vad jag älskar den hästen. Stort tack till Sophia också som lät mig köpa honom! Det har verkligen betytt mycket för mig och jag har lärt mig så fruktansvärt mycket. 
 
Leon är en så underbar individ och jag har alltid roligt med honom. Han lär mig och jag lär honom. Jag har sagt det förr, säger det igen och det tåls absolut att säga fler gånger - han kommer bli något stort. Jag lovar er. Världens finaste bebis ♥ 
 
 


Kommentarer
Postat av: Sophia Bleckert

Gammelmatten ler och myser och är så glad att Leon fick komma till Er :-) Han kunde inte få det bättre. Du är duktig, ambitiös, noggrann och älskar dina hästar. Stort tack till mamma Lena också som ställer upp så mycket. Jag är också övertygad om att Leon inte kommer göra er besvikna :-) Det ska bli så spännande att följa Er. Kram från Årsunda.

Svar: Åh vad roligt att läsa! Kram kram :-)
Pernilla Hägglund

2014-05-02 @ 20:06:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hej! Jag heter Pernilla Hägglund, är född 1996 och bor tillsammans med min pojkvän i Stockholm men kommer egentligen från Hudiksvall. Jag är diplomerad hästskötare och jobbar just nu på Stall Reje i Knivsta där jag också har min egna häst, fyraåriga Sir Leon. Här får ni läsa om mig, min häst och min vardag som hästskötare. Välkommen!
|