Hej!

Godkväll på er! Jag har inte hunnit kika in tidigare idag. Brukar kunna heja en snabbis på morgontåget men idag passade jag på att ta igen missad sömn. Ganska skönt det med! 
 
Idag hade vi som vanligt hästdag i skolan. Och det var nog första gången detta år som jag faktiskt tyckt det var roligt, alltså ridningen. Vi var bara fyra på plats idag och delades upp i två grupper, så vi fick göra mycket. Jag red en PRE-liknande häst som heter Descisivo. Han kan vara lite knepig i början, skyggar för det mesta och är otroligt seg. Som tur är är jag envis och var på honom hela tiden, visade vem som bestämde och att han kunde känna sig trygg under mig. Ridskolehästar är ju mästare på att smita undan så det behövs att det kommer någon som sätter ner foten ibland. Han blev otroligt fin faktiskt och jag hade nog kunnat rida i en timme till! Spärren släppte verkligen och han blev förvånansvärt trevlig att rida. Så ja, det var faktiskt roligt på Lervik idag :) 
 
Sedan har jag trimmat min egna lilla skatt, Frolleman. Jag red utan stigbyglar hela passet för att komma ned ordentligt i sadeln och jobba lite med att slappna av. Han kändes riktigt fin, lite spänd stundtals men jag försökte att få honom avslappnad och mjuk. Idag jobbade vi mest i galopp och i slutet blev han riktigt trött i bakkärran efter lite piruettänk på en liten volt. När jag travade honom sen kändes han riktigt fin så jag kom dit jag ville med dagens arbete! Jag hoppas han inte har allt för mycket träningsvärk imorgon, för då ska vi träna för Lena :) 
 
Nu ska jag ta tag i lite plugg. Har en uppgift som ska vara inne idag som jag inte ens börjat med, komplettering på prov på onsdag, prov på fredag och ännu en inlämningsuppgift. Har jag sagt att jag är sjukt trött på skolan nu...? Äh, får försöka tänka positivt - snart slut, snart sommarlov, sommarlov, sommarlov! 
 
 
En minst sagt oförglömlig dag - skolavslutningen i nian. Känslan att sluta grundskolan, ha betyg i handen och veta att man har ett nytt äventyr att se fram emot var nog ganska unik! Jag kan knappt bärga mig till studenten nästa år.. 


Kommentarer
Postat av: Malin Ottenbäck

Jag går ut 9:an nu och jag längtar redan till studenten, hehe ;)

Svar: Haha, så kan det vara! ;)
Pernilla Hägglund

2014-05-06 @ 16:07:16
URL: http://tildaomalin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hej! Jag heter Pernilla Hägglund, är född 1996 och bor tillsammans med min pojkvän i Stockholm men kommer egentligen från Hudiksvall. Jag är diplomerad hästskötare och jobbar just nu på Stall Reje i Knivsta där jag också har min egna häst, fyraåriga Sir Leon. Här får ni läsa om mig, min häst och min vardag som hästskötare. Välkommen!
|