Lördag

Hejsan allihopa! Jag hoppas ni tyckte bilderna jag publicerade igår var fina. Själv gillar jag dom starkt! 
 
Alltså det ser så himla varmt ut ute men när man kliver ut genom dörren börjar det direkt bita lite i kinderna och man får vända och klä på sig mer. Nästan 10+ men det blåser satan.. Jag som vill kunna vara ute i shorts och kortärmat, som förra helgen! 
 
Aja, även om det är kallt ute kommer jag nog få upp värmen när jag ska trimma Frolle i alla fall. Direkt efter att jag har slängt i mig lite frukost tänker jag gå ut, plocka in Frolle och göra i ordning honom för ett pass på ridbanan. Han ska få gå lösgörande idag med fokus på traven. Jag kommer lägga in lite galopp precis i början för att få igång traven, men sedan kommer vi mest bara rida i trav. Som det kändes igår behöver han verkligen en genomkörare, han kändes stel som en pinne och hängig. Med andra ord en inte alls trevlig känsla. Så idag ska han få mjukas upp från topp till tå! Tänkte blanda in lite ryggningsträning också. 
 
Leon vilar idag. Han var superfin igår, även om han var väldigt pigg i början. Han ville så gärna gå framåt direkt när jag landat i sadeln att han sparkade bakut. Det berodde på att jag bromsade in honom när han ville det så han blev tjurig och visade det då med en spark. Sen var det ok igen! Skritten i början var ganska trippig och väldigt av och på, men efter att han fått trava några meter lugnade han sig och tog stöd på bettet. Som jag planerade gjorde jag inte så många skritt- och travövergångar utan gick ganska snabbt in på galoppövergångar. I höger varv svarar han lite segt på galopphjälpen och tar inte riktigt för sig efteråt, men det blir bättre och bättre. I vänster varv reagerar han däremot direkt på hjälpen och tar verkligen för sig! När man rider honom känns det som att man sitter på en tiger haha. 
 
Efter att jag ridit Frolle ska jag hoppa in i traktorn och jobba lite. Pappa frågade så snällt igår och jag älskar ju att köra traktor så det ska bli roligt! :) 
 
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hej! Jag heter Pernilla Hägglund, är född 1996 och bor tillsammans med min pojkvän i Stockholm men kommer egentligen från Hudiksvall. Jag är diplomerad hästskötare och jobbar just nu på Stall Reje i Knivsta där jag också har min egna häst, fyraåriga Sir Leon. Här får ni läsa om mig, min häst och min vardag som hästskötare. Välkommen!
|