Onsdag

Hej på er! Operation gick jättebra. Det var ju inget stort ingrepp men det blev väll liksom lite större i och med att jag sövdes. Egentligen skulle det räcka med en lokalbedövning men jag kände mig verkligen inte bekväm med att vara vaken medan dom grävde bakom örat så jag bad om att få sövas. Jag fick sånna där snygga sjukhudkläder på mig - en stor skjorta, en morgonrock, knästrumpor, plastöverdrag på fötterna och en mössa. Haha, så schnygg! 
 
Sen så fick jag några tabletter och en kanyl i armvecket. Träffade narkospersonalen och doktorn. Sen blev det fullt med folk inne på operation som pratade i munnen på varandra och berättade om allt. Jag fick dropp och sen sövdes jag. Shit vad snabbt det gick måste jag säga, det tog nog bara några sekunder innan det började verka och sen var jag borta. Sov som en stock och vaknade ganska snabbt efter operationen! Haha jag låg i sängen med ögonen stängda men jag var liksom vaken ändå. Mamma satt bredvid och helt plötsligt säger jag "Asså, jag är vaken" och sen blir jag tyst en stund och säger sedan "Fast jag kan inte öppna ögonen". Haha. Det måste ha låtit hur kul som helst för mamma började skratta som en tok, men jag sluddrade faktiskt inte! Det var helt sant. Jag fick inte alls upp ögonen! Efter att jag vaknat fick jag stanna ungefär två timmar till och jag kom hem vid tre ungefär. Sedan har jag legat och sovit, ätit lite och gjort klart slutspurten på två kurser. Så j-ä-k-l-a skönt!
 
Nu ska jag alldeles strax gå ut och fixa det sista inför imorgon - packa in i transporten, spåna Frolles sida och duscha Frolleman. Kanske ska prova så jag kan ha hjälmen också med stygnen.. Annars får jag lida lite imorgon. Hehe. 
 
 
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hej! Jag heter Pernilla Hägglund, är född 1996 och bor tillsammans med min pojkvän i Stockholm men kommer egentligen från Hudiksvall. Jag är diplomerad hästskötare och jobbar just nu på Stall Reje i Knivsta där jag också har min egna häst, fyraåriga Sir Leon. Här får ni läsa om mig, min häst och min vardag som hästskötare. Välkommen!
|