Visa för hand och löslongering

Jag klev upp ganska tidigt i morse för att gå ut till stallet. Jag och Frolle var ute i skogen i ungefär en timme och red. Han fick även idag gå lång och låg, i ett friskt tempo och med mig för det mesta i lätt sits. Jag var så jäkla dålig när jag satt ned idag så det var lika bra att stå upp, haha. Vet inte vad som hände men jag kunde inte alls komma till ridning i nedsittning.. Frolle kändes fräsch i alla fall och han tyckte det var superkul att få galoppera på vägarna i skogen! I morgon ska han antingen bara skritta eller så blir det lösgörande jobb, vi får se hur jag lägger upp det. På tisdag är det i alla fall dags för lektion igen. 
 
Efter frukost tränade jag på att visa Leon för hand. Mamma var också med som medhjälpare och "domare". Att visa för hand är ett av momenten på treårstestet så det är ju också något vi såklart måste träna på. Jag tycker det gick väldigt bra! Men jag måste erkänna att det faktiskt är väldigt svårt att ställa upp honom korrekt, hålla reda på tyglarna och dessutom mig själv haha. Han följer mig bra i skritten och traven men här är det jag som måste träna på att springa märktes det. Jag har ju relativt bra kondition eftersom jag tränar rätt mycket, men att springa fort med så långa steg som jag måste är trixigt. Så nu kommer man kunna hitta mig nere på ridbanan springandes med toklånga steg och snabbt som tusan framöver.. Haha! Efter visa för hand-träningen släppte jag lös honom och "löslongerade" honom (haha, värsta NH-tjejen nu jag ju). Det tyckte han var roligt! Film finns på min instagram: pernillahagglund :) 
 
Nu ska jag fika lite med familjen och sen ska jag jobba igen. Ikväll ska jag åka till Friskis och gå på ett jympapass! :)
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hej! Jag heter Pernilla Hägglund, är född 1996 och bor tillsammans med min pojkvän i Stockholm men kommer egentligen från Hudiksvall. Jag är diplomerad hästskötare och jobbar just nu på Stall Reje i Knivsta där jag också har min egna häst, fyraåriga Sir Leon. Här får ni läsa om mig, min häst och min vardag som hästskötare. Välkommen!
|