Tisdag

Och då har även denna dag gått.. Hej! Idag var det full rulle på Lövsta. Som vanligt med andra ord, haha! 
 
Jag har gjort det vanliga - sopat, mockat, släppt hästar i skritten, gjort i ordning hästar, smörjt och ryktat. Sedan har jag skrittat fram en häst och hjälpt Tinnes hästskötare Angelica att packa in alla grejer som ska med till Friends. Hon skjutsar dit alla prylar och foder idag och imorgon åker hästarna dit. Det är tre hästar från Lövsta som ska dit. Benetton Dream, Paridon Magi och såklart Don Auriello. Ben och Magi tävlar i Lövsta Future Challenge på fredag med Tinne och Caroline Darcourt i sadlarna. Anton och Tinne tävlar på lördag och söndag! Så det är några ekipage att hålla en extra tumme för under helgen. Det är ju ännu roligare när det är ryttare och hästar som man liksom "känner" tycker jag! 
 
Just nu sitter jag och smälter maten och gosar med Fredriks hund Ebba. Jag och hon ska strax gå ut på en promenad medan Fredrik och hans pappa är och gymmar. Jag hade också tänkt träna idag men passen som jag ville gå på var redan fullbokade.. Spinning och Core är populärt i Järfälla! Det går nog ingen nöd på mig ändå, jag har faktiskt gått ner ett par kilo bara av praktiken - trots alla godsaker som erbjuds hela tiden haha! Det är alltid någon som bakat och på lunchen äter vi oftast på något ställe där det finns dessertbuffé, så socker blir det gott om. Senast idag var det en av tjejerna som plockat med sig lussebullar, nougatchoklad med mandelmassa, knäck och pepparkakscheesecake liksom! Men jag klagar inte, för det var suuuuupergott. 
 
Nej, nu börjar Ebba bli otålig! Eller sömnig kanske.. Vi hörs mer senare :) 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hej! Jag heter Pernilla Hägglund, är född 1996 och bor tillsammans med min pojkvän i Stockholm men kommer egentligen från Hudiksvall. Jag är diplomerad hästskötare och jobbar just nu på Stall Reje i Knivsta där jag också har min egna häst, fyraåriga Sir Leon. Här får ni läsa om mig, min häst och min vardag som hästskötare. Välkommen!
|