Godmorgon!

Godmorgon! Jag sitter i bilen med Erica och hennes sambo med Buttler bak i transporten. Vi ska åka till Edsbyn till en sadelutprovare! Jag följer med för att förhoppningsvis lära mig något nytt och såklart även som stöd till Erica. 

Jag red Leon i morse och han var FANTASTISK! Tänk om han kunde vara så avspänd och fokuserad på bortaplan som han är hemma, då hade vi lätt kommit hem med en blågul i morgon haha. Programmet gick suveränt och han gjorde riktigt bra skänkelvikningar för vänster skänkel. För höger är det lite svårare men det är bara att jobba på! I slutet fick jag honom att gå riktigt lågt i formen, välva ryggen med bibehållet mjukt stöd. Världens bästa Lellis! 

När jag kommer hem sedan ska jag äta grillat och sedan blir det en helkväll i stallet. Frolle ska ridas ut, stallsysslorna ska göras och sedan ska jag putsa, packa och pyssla med Leon. Vi hörs sen! 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hej! Jag heter Pernilla Hägglund, är född 1996 och bor tillsammans med min pojkvän i Stockholm men kommer egentligen från Hudiksvall. Jag är diplomerad hästskötare och jobbar just nu på Stall Reje i Knivsta där jag också har min egna häst, fyraåriga Sir Leon. Här får ni läsa om mig, min häst och min vardag som hästskötare. Välkommen!
|