Lördag

Hej på er! Gud så skönt det var med sovmorgon i morse, även om jag fick tvinga mig själv att sova vidare haha.. Det blir ofta så för mig, att om jag gått upp en viss tid en längre period så vaknar jag automatiskt den tiden även när jag inte behöver. Så kvart i fem vaknade jag första gången i morse och sedan vaknade jag då och då, haha. Vid nio gick jag upp och åt frukost med mamma, pappa och Madde i alla fall! 
 
Klockan 10 kom Eva hit och behandlade Frolle. Han var väldigt fin, mjuk och fräsch i kroppen men lite stelare i höger bog. Vid förra behandlingen reagerade han i hela högersidan och var riktigt aggressiv men denna gång var det inte alls på samma sätt och han tyckte det var skönt! Han hade dessutom lite utfyllnad i sin högra has förra gången men inte idag. När Eva hittar någon ny reaktion på honom tar jag alltid det på största allvar! Jag reflekterar över vad som kan ha orsakat det och sedan hur jag ska få bort det samt förebygga, och som ni vet är arnikan min bästa vän där. Eva kikade även på Frolles "mystiska fläck" som han har på sin högra höft. Den är ljusare än den övriga pälsen och just där är han alltid varmare och nu när temperaturen stiger är han även svettig där. Han har ingen reaktion på fläcken men hon provade en annan frekvens där för att se om det förändrar sig något. Spännande! Eva pratade även om att Frolle har trots en gammal skada (han har ett överben där) så har den inte påverkat honom och att han klarat sig så bra från fler skador (peppar peppar!!). Han sträckte sig ju förra våren men utöver det har han aldrig stått som konvalescens hos mig. Det måste ju betyda att jag har gjort ett bra jobb och är noggrann med hur han tas om hand, eller hur? :) 
 
Eftersom att Frolle behandlades vilar han idag. Det optimala hade varit att promenera honom i morgon men jag ska åka till Strömsholm tidigt på morgonen och kommer hem sent på kvällen, så även imorgon behöver han vila. Leon däremot ska aktiveras idag och idag står det faktiskt hoppning på schemat! Jag har redan ställt i ordning dagens övning på ridbanan men väntar på att mamma kommer hem så hon kan vara med under passet. Vi ska värma över cavaletti och sedan börja med en travbom till ett kryss för att sedan bygga på det tills det blir fem och en halvan, som är en jättebra övning för alla hästar oavsett nivå. Det är omöjligt för hästen att komma fel vilket är stärkande för självförtroendet, och de flesta hästar brukar tycka att den övningen är jätteroligt. Kul! 
 
Nu ska jag tömma min telefon på bilder. Jag får göra det flera gånger per år, men det beror väll på alla hästbilder, haha. Har ni också det problemet? ;) 
 
 
Typiska bilder som finns på min telefon, hahaha...


Kommentarer
Postat av: Malin

Min mobil består nästan enbart av öronbilder, haha ;)

Svar: Haha, sååå typiskt hästtjejer!
Pernilla Hägglund

2015-04-26 @ 13:57:29
URL: http://tildaomalin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hej! Jag heter Pernilla Hägglund, är född 1996 och bor tillsammans med min pojkvän i Stockholm men kommer egentligen från Hudiksvall. Jag är diplomerad hästskötare och jobbar just nu på Stall Reje i Knivsta där jag också har min egna häst, fyraåriga Sir Leon. Här får ni läsa om mig, min häst och min vardag som hästskötare. Välkommen!
|