Måndag

Hej! Idag har termometern visat 18 grader ute. Vågar man säga att det är vår på riktigt nu?! Våren är verkligen den bästa årstiden just för att dagarna plöstsligt blir längre och ljusare och man får massor av energi. På vintern är det mörkt och tråkigt och på sommaren känns det som att man inte uppskattar dagarna lika mycket som nu. Håller ni med? 
 
Den här soliga underbara måndagen har spenderat i stallet! Vår del "utföra" i gymnasiearbetet har börjat nu och det är alltså att ta hand om ridskolehästarnas del på egen hand. Det har funkat jättebra, vi kan rutinerna redan och är väldigt effektiva! Den här veckan kommer nog gå snabbt. Jag, Johanna och Fanny har alltid så roligt. ♥
 
När jag kom hem åt jag middag och sedan har jag varit i stallet hela kvällen. Frolle fick lite extra ompyssling idag. Jag friserade honom vilket tog en stund och sedan borstade jag extra noga. Det uppskattade han tror jag. Sedan joggade vi på ridbanan och han kändes jättefin! Jag fokuserade bara på lösgörande och aktiverande jobb idag för att utveckla det imorgon. Jag tycker det upplägget brukar fungera bra - en dag åt bara lösgörande och dagen efter lite mer tryck och detaljjobb. 
 
Efter att Frolle var klar och fick gå i hagen igen så tog jag in Deira och gjorde i ordning henne. Nicole är på praktik i två veckor och jag ska rida henne måndag, tisdag och onsdag båda veckorna (Nicole kommer hem och rider henne i helgen). Dom tävlade meeting i helgen men trots det kändes hon väldigt mjuk, men lite trött i kroppen! Hon joggades bara lätt och kort. 
 
Nu har jag nyss duschat. Jag ska äta lite kvällsfika nu och sedan ska jag krypa ner i sängen. Att kliva upp kvart i fem varje dag tar på krafterna, men det är det värt. :) Godnatt!
 
 
Leon har två vilodagar nu där han bara går i hagen för att smälta tävlingen. Min fina lilla bebis!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hej! Jag heter Pernilla Hägglund, är född 1996 och bor tillsammans med min pojkvän i Stockholm men kommer egentligen från Hudiksvall. Jag är diplomerad hästskötare och jobbar just nu på Stall Reje i Knivsta där jag också har min egna häst, fyraåriga Sir Leon. Här får ni läsa om mig, min häst och min vardag som hästskötare. Välkommen!
|