Onsdag

Hej på er! Jag har en ganska lugn onsdag denna vecka. Jag var i ladugården i morse och sedan har vi flyttat kossor mellan ladugårdarna! Nu är jag klar med praktiken för idag och imorgon är det sista dagen innan jag går på påsklov. Skööööönt!
 
Nu ska jag strax traska ut till stallet. Stallet ska fixas och boxarna ska mockas i vanlig ordning, sedan ska både Leon och Frolle ridas på ridbanan. Jag ser verkligen fram emot att rida idag! Frolle är så himla fin varje ridpass nu och så även Leon. Det gäller bara för mig att försöka planera ridningen så bra som möjligt för att behålla det, och det är alltid ett pussel. Det är det som är så himla roligt med hästar tycker jag - allt pussel som krävs för att plocka fram det bästa hos varje häst. Ingen häst är den andra lik och allt upplägg är så individuellt! Man kan inte säga "såhär ska du göra, för så gör jag med min häst" eftersom allt beror på hästens personlighet, tidigare erfarenheter, utbildningsnivå och så vidare. Det är häftigt tycker jag!
 
Nej hörrni, nu ska jag gå ner och dricka en kopp kaffe och sedan ska jag kila ut till stallet och till mina fina hästar. Lite senare idag ska jag fixa bilderna från ridpasset i ridhuset på Frolle, så jag hoppas att jag kan publicera dom ikväll! Håll utkik. :) 
 
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hej! Jag heter Pernilla Hägglund, är född 1996 och bor tillsammans med min pojkvän i Stockholm men kommer egentligen från Hudiksvall. Jag är diplomerad hästskötare och jobbar just nu på Stall Reje i Knivsta där jag också har min egna häst, fyraåriga Sir Leon. Här får ni läsa om mig, min häst och min vardag som hästskötare. Välkommen!
|