Söndag

Hej på er! Haha, kikade in på bloggen och såg att dom 5 senaste inläggen typ handlade om mat.. Men antar att det är en ganska stor del av min vardag - jag älskar mat och äter lika mycket som en häst. Man blir som man umgås! Det är tur att jag tränar kan jag ju säga, haha. 
 
Nu är påsklovet slut och framför mig väntar 3 veckors gymnasiearbete. På REAL för oss hästelever är gymnasiearbetet som så att vi ska visa att vi är anställningsbara och det genom att ersätta stallpersonalen i olika stall. Vi ska först vara med stallpersonalen och se rutinerna, planera, ersätta personalen och sedan utvärdera det vi gjort. Vi ska med andra ord visa att vi är klara hästskötare! Det ska bli roligt men det kommer också bli jobbigt. Jag kommer vara i ett stall i Gävle med två andra från min klass så jag måste ju fortfarande pendla varje dag och det kommer förmodligen bli 12-timmarsdagar för mig. Förhoppningsvis kommer dessa veckor gå snabbt, men om bloggen hamnar lite på sidan så vet ni varför i alla fall. 
 
Fredrik åkte hem idag och jag gick direkt ut till stallet och plockade in Frolle från hagen. Vi joggade ut i skogen idag och han kändes fin! Igår red vi som sagt på åkern och det gick bra. Det fanns lite att jobba med - han var lite stum och stel. Jag redde ut det bra och i slutet var han mycket mjukare i munnen och i sidorna. Leon reds också på åkern igår vilket han tyckte var suuuuperkul! Han hade kunnat galoppera där i flera timmar kändes det som. Han sprudlade av energi men kunde använda den på rätt sätt, kul! Idag har vi tränat för Cissan. Hon är hemma i Hudik över helgen och kom hit till gården för att hjälpa mig och Leon, då mamma och pappa varit i Stockholm så jag har inte haft någon medhjälpare. Hur snällt var det inte att hon kom hit då?! Lektionen gick jättebra och jag fick några nyttiga verktyg att jobba vidare med. Cissan gav oss båda massvis med beröm och trots att det stormade ute var Leon sååå lugn och kunde skritta på långa tyglar! Det märks att han känner sig trygg hemma på ridbanan. 
 
Nu på eftermiddagen åkte jag till Friskis på ett jympapass med pappa och nu ska jag gå ut till stallet igen och fixa sysslorna. Om det hade varit vinter nu hade jag nästan gråtit för att jag hade tyckt det var sååå sent, men nu är solen fortfarande framme och det känns som att det är 10 timmar kvar på dygnet! Haha, det är nästan lite farligt med sommartid.. Hej så länge! :) 
 
 
Idag är en sån dag då jag får nypa mig hårt i armen för att förstå att jag faktiskt ridit in Leon SJÄLV. Att bilderna ovan bara är tagna för 1,5 år sedan. Att jag fått denna fantastiska chans! Leon är en fröjd att jobba med även om han sätter tålamodet på prov varje dag. Jag tror så mycket på honom och har så höga förhoppningar på vår framtid tillsammans! Åååå, världens finaste Leon. ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hej! Jag heter Pernilla Hägglund, är född 1996 och bor tillsammans med min pojkvän i Stockholm men kommer egentligen från Hudiksvall. Jag är diplomerad hästskötare och jobbar just nu på Stall Reje i Knivsta där jag också har min egna häst, fyraåriga Sir Leon. Här får ni läsa om mig, min häst och min vardag som hästskötare. Välkommen!
|