Gokväll

Hejsan! Jag sitter helt ensam i köket och fikar just nu - Fredrik jobbar till stängning och mamma har åkt bort för att träffa en vän. Men jag har inte varit ensam länge, jag kom nyss in från stallet och har spenderat kvällen där. 
 
Jag jobbade som vanligt idag men igår var jag ledig, likaså Fredrik. Eftersom att vi var lediga samtidigt för en gångs skull passade vi på att åka till Sundsvall och shoppa på Birsta. Jag fick med mig några koftor till vardags och stallet, långärmade vardagströjor, ett supergulligt nattlinne, ett träns och ett par tyglar. Bilder på tränset kommer senare! Vi åt sushilunch och avslutade med grillmiddag hos min syster Madde som bor uppe i Sundsvall. En jättemysig dag verkligen! 
 
Idag har det varit full rulle som vanligt. Direkt när jag slutat åt jag middag med mamma och sedan åkte jag till Bollnäs för att hämta min sadel. När jag åkte till Stockholm förra veckan svängde jag förbi Mustang Hästsport utanför Arlanda som jag haft lite kontakt med och hämtade en sadel - Crown Suzannah som jag letat så desperat efter. I fredags tog jag med den och Leon till Siw utanför Bollnäs för att kolla hur den låg och det visade sig att det var väldigt mycket stoppning i den vilket gjorde att den hamnade lite i bakvikt, men bommen var rätt och i övrigt satt den bra. Så under helgen har den varit kvar där och Siw har tagit bort lite stoppning helt enkelt. Jag köpte nya stigläder från Lippo och beställde en Erix Le Tixerant dressyrgjord men som tyvärr inte kommit ännu... 
 
Hur som helst! När jag kom hem från Bollnäs igen började jag med att smörja in det nya tränset, spänna dit bettet och allt sånt man måste göra när man köper nytt. Sedan tog jag in Leon för en uteritt. Sadeln satt bra och var i mycket bättre läge nu. Tränset tyckte Leon var lite konstigt. Han har bara ridits på remont innan och detta är ett achen så jag förväntade mig att han skulle reagera lite, men jag tänkte ändå köpa en remont att kunna variera mellan. Leon var väääldigt pigg idag och protesterade när vi skulle rida från gården. Han ställde sig rakt upp flera gånger men gav efter efter en liten stund. Det gäller att jag är konsekvent och markerar när det går för långt, vilket han börjar bli ganska duktig på att förstå nu faktiskt. Ridturen blev ganska lång men vi skrittade mest eftersom att jag ville att han skulle "lära känna" tränset och slappna av. När jag travade av fick jag en väldigt fin känsla! 
 
Sedan tog jag in alla hästarna, fodrade och satte på BoT. Innan jag gick in pysslade jag om sadeln och tränset en gång till, bara för att det ska mjukna och forma sig snabbare. Det är så himla mysigt att vara ute i stallet på kvällen, helt ensam med katterna och bara pyssla med småsaker. Och när man sedan kommer in och känner sig extra nöjd med sig själv. Håller ni inte med? :) 
 
 
Han är så vacker. ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hej! Jag heter Pernilla Hägglund, är född 1996 och bor tillsammans med min pojkvän i Stockholm men kommer egentligen från Hudiksvall. Jag är diplomerad hästskötare och jobbar just nu på Stall Reje i Knivsta där jag också har min egna häst, fyraåriga Sir Leon. Här får ni läsa om mig, min häst och min vardag som hästskötare. Välkommen!
|