Hej!

Hallåååå! Jag har inte hunnit med att uppdatera er då jag varit i Stockholm ett par dagar nu igen, på hästärenden. Jag bodde hemma hos min fina vän Johanna. Hon jobbar i ett hoppstall utanför Knivsta och jag hjälpte bland annat till lite där när jag inte var på andra äventyr. Så himla roligt att träffa henne igen! Vi gick i gymnasiet tillsammans och är den jag kom allra närmast. ♥
 
Ikväll när jag kom hem gick jag direkt ut till mitt egna stall och tog in Frolle! Saga och hennes familj är utomlands denna vecka så då tar jag hand om honom. Igår red Erica honom eftersom jag var i Stockholm, men resten av veckan är han min. Han kändes jättefin och det var så härligt att trimma på "våra" saker igen! Världens bästa Frolle, utan tvekan. 
 
Leon har haft några välflrtjänta vilodagar efter kvalitén, men imorgon är det dags att sitta upp i sadeln igen. Jag tänkte bara rida ett kort pass och checka av, sedan ska han få komma ut lite mer i skogen en period och bara träna kondition och styrka. Jag tycker det är så himla viktigt med en så pass ung häst att inte "fastna" mellan fyra väggar utan verkligen ta hjälp av naturen i träningen. Fast det tycker jag i och för sig är viktigt för ALLA hästar, oavsett ålder och utbildningsnivå. Variation är det allra bästa! 
 
Hoppas ni tycker om bilderna förresten! Jag har faktiskt en till del utöver dom tre jag redan visat. Det visade sig att det var lite fler bilder än jag först trodde, hehe. Men dom är så fruktansvärt fina så det gör väll inget! :) 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hej! Jag heter Pernilla Hägglund, är född 1996 och bor tillsammans med min pojkvän i Stockholm men kommer egentligen från Hudiksvall. Jag är diplomerad hästskötare och jobbar just nu på Stall Reje i Knivsta där jag också har min egna häst, fyraåriga Sir Leon. Här får ni läsa om mig, min häst och min vardag som hästskötare. Välkommen!
|