Ledig dag

Godmorgon! Jag är ledig idag vilket känns jätteskönt, och jag är helt utan måsten (förutom i stallet såklart). Det är inte ofta! Men såklart kan jag inte göra ingenting utan jag kommer säkert hitta på massor av saker att göra ändå i slutändan, haha. 
 
Idag ska Leon i alla fall löshoppas. Senast vi gjorde det var innan sommarvilan och eftersom löshoppningen är ett delmoment i kvalitetsbedömningen vill jag göra det en till gång innan det är dags. Hoppningen är ju inte det vi satsar på men det är en bra variation och ger mycket styrka och just löshoppningen övar dessutom upp hästens självförtroende! Han ska inte hoppas på höga höjder utan bara få några språng i kroppen, känna av avstånden och ha kul är tanken. 
 
Sedan ska stallet fixas i vanlig ordning och dessutom ska jag nog hjälpa Erica och Buttler idag. Saga har tagit över Frolle nu och det sen i måndags, men han står fortfarande kvar här till september. Det känns faktiskt bara bra och dom verkar trivas så tillsammans! 
 
Men nu innan jag ska gå ut till stallet ska jag vara hundvakt åt världens finaste Indra. Hon har varit här sen igår eftermiddag och jag blir sååå sugen på att skaffa mig en egen liten hund, men det får tyvärr vänta tills allt har ordnat upp sig med jobb, flytt och så vidare. Nu ska jag njuta av solen ute på altanen medan Indra spanar på höns och katterna! 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hej! Jag heter Pernilla Hägglund, är född 1996 och bor tillsammans med min pojkvän i Stockholm men kommer egentligen från Hudiksvall. Jag är diplomerad hästskötare och jobbar just nu på Stall Reje i Knivsta där jag också har min egna häst, fyraåriga Sir Leon. Här får ni läsa om mig, min häst och min vardag som hästskötare. Välkommen!
|