Lördag

Hej på er! Jag har nyss kommit hem från ridskolan. Jag skulle ha jobbat där 14-19 men jag kunde bara jobba i 45 minuter.. Jag skrev protokoll men eftersom jag är sjuk och "kittlig" i halsen hostade jag som en tok och när sanden blåste ner i halsen var det droppen. Jag hostade så mycket att tårarna sprutade och Jessika som satt och knappade på datorn fick ta över protokollet tills min hostattack var över. Som skrivare måste man vara med heeeela tiden och 100% fokuserad på att skriva ner domaren poäng och kommentarer, och det går ju inte när man gång på gång måste kasta sig om och hosta tills man kvävs. Så dom fick hitta en ersättare så fick jag sluta. Jag som hade sett fram emot att skriva protokoll och snacka med domaren! Istället fick jag sätta mig på läktaren i några timmar, men det var inte helt fel det heller. 
 
Jag ställde klockan i morse för att rida innan det var dags att åka till ridskolan. Jag och Frolle begav oss ut i skogen och gjorde galoppintervaller! Han kändes såååå fin och han verkade tycka det var tokroligt att busa av sig i skogen idag. Igår red vi lösgörande på ridbanan och även då var han superfin! Om jag inte hade haft bråttom till en födelsedagsmiddag så hade jag ridit lääääänge och försökt få honom ännu mjukare än vad han redan var. Efter att jag ridit honom åkte jag in för att kolla på Nicole och Deira som skulle starta MSV:C1. Det gjorde jag alldeles rätt i för dom var så fina, fick personbästa och VANN klassen! Så en blågul hem till mitt stall idag alltså.. ;) 
 
Leon vilade idag. Igår provade vi "Suzannahn" som tyvärr var för smal. Nu letar jag desperat efter en sån fast i medium wide. Om någon av er har en som ligger och skräpar där hemma får ni gärna hojta till!! Jag är i ganska akut behov av en sadel till Leon nu.. 
 
Nu ska jag gå ut och fixa stallet, sedan ska jag duscha och ikväll ska vi äta ostbricka. Har inte ätit det på hela sommaren så det verkligen på tiden! Ostbrickan är alla maträtters maträtt. Finns inget godare. ♥
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hej! Jag heter Pernilla Hägglund, är född 1996 och bor tillsammans med min pojkvän i Stockholm men kommer egentligen från Hudiksvall. Jag är diplomerad hästskötare och jobbar just nu på Stall Reje i Knivsta där jag också har min egna häst, fyraåriga Sir Leon. Här får ni läsa om mig, min häst och min vardag som hästskötare. Välkommen!
|