Tack vare honom...

Idag när jag promenerade med Frolle, sista dagen av denna vecka som jag tar hand om honom innan Saga kommer tillbaka, tänkte jag en hel del - på honom och på oss. Vilken resa vi gjort tillsammans, jag och Frolle!
 
Allt började med en kniv i hjärtat år 2011 när min förra ponny dömdes ut och skulle tas bort några månader senare. Jag började leta efter en ny häst och skulle åka och provrida tre hästar. Tre hästar reds men det var något speciellt med just Frolle även om han var en hopponny när jag egentligen var ute efter en dressyrponny. Kanske var det hans fina vita fläckar, hans positiva inställning eller glimten i ögat? Jag vet inte men det kändes bara rätt från allra första stunden. Bara någon vecka efter provridningen besiktigades han och sedan fick jag hem honom.
 
På vår första tävling kom vi över 70% i både LC:1 och LB:1 och i den stilen fortsatte det. Vi vann tävling efter tävling, tog hem segern för Hälsinge Dressyr Cup och tog silver på Distriktsmästerskapen. Vi tävlade också en del hoppning men där var vi inte direkt någon talang. Vi fick dessutom vara med i HRPK's elitlag vilket vi varit varje år efter det. 
 
Tillsammans har vi gjort så himla mycket tillsammans. Han kom till mig som hopponny och det var inte många som trodde på oss, men vi har verkligen visat motsatsen. Tillsammans har vi utvecklats och kommit dit jag nog aldrig vågat drömma om när Malin och hennes familj lastade ur honom ur deras transport på vår gårdsplan. Men VI har gjort det, och det så jävla bra. Jag är så himla glad att jag valde Frolle, eller att han valde mig. Jag tror inte att någon häst hade kunnat tagit med mig på samma resa som honom. 
 
Jag kan inte komma ihåg en enda gång som jag varit besviken på Frolle. Han har alltid gjort sitt bästa och visat mig vad han tycker. Det band vi byggt upp med varandra tror jag är speciellt. Och det kommer det alltid att vara. Det finns en anledning till att jag tatuerat två snöflingor på min handled. Det finns en anledning till att jag är där jag är idag och det finns en anledning till varför jag har dom drömmar och dom mål jag har. Och den anledningen är Frolle. Världens bästa ponny. Allt är tack vare honom. ♥ 
 
 
 


Kommentarer
Postat av: Ida - foto & häst

Så härliga bilder!! :D

Svar: Tack så mycket!
Pernilla Hägglund

2015-09-07 @ 14:16:16
URL: http://prinsesc.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hej! Jag heter Pernilla Hägglund, är född 1996 och bor tillsammans med min pojkvän i Stockholm men kommer egentligen från Hudiksvall. Jag är diplomerad hästskötare och jobbar just nu på Stall Reje i Knivsta där jag också har min egna häst, fyraåriga Sir Leon. Här får ni läsa om mig, min häst och min vardag som hästskötare. Välkommen!
|