Torsdag

Hallå! Jag har precis landat framför datorn. Tyvärr har jag börjat känna mig sjuk, IGEN... Jag är sjuk hela tiden nu för tiden. Jag har nackont, haft huvudvärk i flera dagar och nu har jag även fått ont i ett öra och halsen. Mitt immunförsvar är ett skämt! 
 
Men men, jag jobbar på som vanligt! Kanske är därför jag inte blir riktigt frisk någon gång? Haha, vila finns inte i min värld. ;) Jag jobbade i ladugården i morse och sedan har jag suttit i traktorn resten av dagen fram till fem. När jag hade slutat fixade jag stallet och sedan kom mamma hem med sushi till mig och Fredrik som vi åt i solen på altanen. Finns inget godare än sushi! Sedan gick jag ut till stallet igen och tog in Leon. Idag stod ett pass på ridbanan på schemat. Jag tycker att han har börjat släppa kontakten nu när jag bytte träns så jag är i valet och kvalet om jag ska rida på remonttränset eller detta på lördag... Jag får fundera till imorgon så får vi se vad jag väljer. Jag vet ju att det bara är en vanegrej för han gör precis så som han alltid gör när han tycker något är konstigt och annorlunda. Trots att han släppte stödet då och då kändes han fin, speciellt i slutet. I galoppen var han fantastisk och jag kom åt honom väldigt bra! Eftersom att han släppte stödet var jag extra noga med att ha en mjuk hand långt framme så att den inte bidrog till att droppa in med näsan, och det funkade super. Jag kände hur känslig han faktiskt är för mitt säte och mina vikthjälper - speciellt i halvhalterna. 
 
I morgon har han en vilodag igen för att spara på krafterna inför lördagen. Dock ska han pysslas om, duschas och promeneras en liten stund. Och jag ska såklart putsa allt så det är i toppskick! Tävlingskänslan börjar krypa sig på nu och det ska bli så himla himla roligt. Kvalitetsbedömning är något helt nytt för mig men samtidigt känner jag at det spelar inte så stor roll hur det går - jag vet ändå vad jag har för häst, vad han kan, vad jag kan och vad VI kan tillsammans. Vad som helst kan hända, Leon är en ung häst med hela livet framför sig så det behöver inte vara perfekt precis nu. Jag ser hellre en långsiktig träning till perfektion i framtiden när vi äntrar dom stora banorna! Åå, blir helt pirrig bara jag tänker på det.. 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hej! Jag heter Pernilla Hägglund, är född 1996 och bor tillsammans med min pojkvän i Stockholm men kommer egentligen från Hudiksvall. Jag är diplomerad hästskötare och jobbar just nu på Stall Reje i Knivsta där jag också har min egna häst, fyraåriga Sir Leon. Här får ni läsa om mig, min häst och min vardag som hästskötare. Välkommen!
|