Dan före doppardan

Heeeej! Ledsen att bloggen hamnade på sidan igår och idag, men det har inte funnits utrymme för någon tid framför datorn helt enkelt. Igår efter att jag var klar i stallet gick jag upp på gymmet och körde ett pass med fokus på ben. Sedan åkte jag till min kompis Johanna som jobbar i ett stall i Gottröra, och vi åkte vidare till Rimbo för att äta på en pizzeria. Det var så himla roligt och skönt att träffa henne och ha riktigt tjejsnack! Det behövs verkligen ibland. Jag kom hem sent och då hade jag fullt upp med att packa, duscha och hinna umgås lite med Fredrik. 
 
Idag har det varit full rulle i stallet med julkortsfotografering, ridning, lektion, filmning, fika, hagmockning, vattenpåfyllning, broddning och så vidare! Och trots allt detta kom jag iväg tidigare än halv fyra. Snacka om effektiv dag, men så har jag och Helena hjälpts åt med allt och då går det ju dubbelt så fort! Jag slängde in hjälmen och stövlarna i bilen och styrde mot Statoil i Knivsta. Köpte med mig en latte och en calzone (som är såååå goda!!!) och sedan kunde jag brumma vidare till Hudik!
 
Nu ligger jag i min egna, stora och härliga säng efter att ha hunnit med en hel del även här hemma. Presentöppning, tårtätande, stallfix (det första jag gjorde var att gå ut till stallet och mocka och pyssla om Exet, haha. Vår inackordering Nicole och hennes mamma tyckte nog jag var lite knäpp.. ;)), bus med lilla Frasse och juklappsinslagning är vad jag hunnit med. Heja, heja! 
 
Imorgon är det julafton och det ska bli så himla mysigt. Jag är ledig några dagar nu och åker tillbaka och jobbar lite i mellandagarna innan jag åker hit igen för att vara ledig över nyår. Lyxigt! 
 
Julkänsla på Stall Reje idag! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hej! Jag heter Pernilla Hägglund, är född 1996 och bor tillsammans med min pojkvän i Stockholm men kommer egentligen från Hudiksvall. Jag är diplomerad hästskötare och jobbar just nu på Stall Reje i Knivsta där jag också har min egna häst, fyraåriga Sir Leon. Här får ni läsa om mig, min häst och min vardag som hästskötare. Välkommen!
|