Hello!

Hallå där! Jag får be om ursäkt för min minst sagt usla uppdatering nu det senaste, men jag har inte riktigt haft tiden eller orken. Jag har haft fullt upp i stallet för från och med i torsdags och till torsdag denna vecka bor jag och Fredrik på gården och har hand om allting. Helena och hennes familj har rest bort i en vecka så jag har hela ansvaret under tiden, samt får njuta av finkaffe, en massa god mat och godis som dom lämnat till oss! Bra boss jag har, va? ;) 
 
Allting har rullat på väldigt bra hittills! Just nu har vi bara fyra hästar i stallet - Lindy, Humlan, Hirten och Leon. Bruce flyttade i fredags, så nu känns allting verkligen lättjobbat! Men jag har fullt upp ändå. Jag rider allihopa förutom Hirten som får en veckas välförtjänt vila och försöker få in så mycket "extrajobb" som möjligt som att harva, damma och göra rent ytor, städa i sadelkammare, ge alla en extra rykt vid intag och så vidare. 
 
På kvällarna har jag umgåtts med Fredrik, lagat mat (vi brukar inte göra det annars, hehe) och haft full koll i stallet med fodringar och kvällsmockning. Dessutom har jag passat på att handla ingredienser till julgodis och än så länge har jag bakat chokladknäck och chokladtryffel! Nästa grej är "nötter i ganache". Som ni märker är jag i ett riktigt bakmood just nu, haha! 
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hej! Jag heter Pernilla Hägglund, är född 1996 och bor tillsammans med min pojkvän i Stockholm men kommer egentligen från Hudiksvall. Jag är diplomerad hästskötare och jobbar just nu på Stall Reje i Knivsta där jag också har min egna häst, fyraåriga Sir Leon. Här får ni läsa om mig, min häst och min vardag som hästskötare. Välkommen!
|